Gå til innhold

Jeg blir kvalm av alle bursdagsgaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en datter på 3,5 år, og er nybegynnere på bursdagsfeiringsfronten. Hun har nå vært på to bursdager til jenter i barnehagen, og jeg må si jeg blir kvalm av den dårlige oppførselen som aksepteres av foreldrene. Vi var nå i en 5 årsdag hvor bursdagsbarnet kom å nappet ut gaven fra hendene til min datter. Moren så det, men sa ingenting. Jeg tok gaven tilbake, og sa at NN har ikke gitt den til deg ennå. Her hadde min datter gått og øvd seg på å si "gratulerer med dagen", og hadde plukket ut gaven med omtanke, og var kjempespent på om bursdagsbarnet ville bli glad. Vi kunne vel heller latt være å kjøpe noe. Gavene ble som sagt revet ut av hendene på gjestene, og papiret slitt av uten så mye som et takk. Moren satt og skrøyt av at hun forrige bursdag hadde leid et lokale og invitert hele barnehageavdelingen. Jeg tenker med gru på hvordan den da 4 årige jenta taklet 18 små gaver.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn er barn og jeg skjønner om din datter ble litt skuffet, men det er mange barn som kakler i vei på sånne bursdager så det er ikke alltid bursdagsbarnet hører og får med seg gratulasjoner.

Jeg har vært i endel bursdager og det er ikke mange barn som står rett og venter på gave i alt virrvarr og iver.

Så nå syns jeg du er litt følsom. Men jeg er enig i at takk skal man si og prøver å passe på at mine barn gjør det.

Skrevet

Jeg er helt enig med Ruske-Sara. Jeg synes ikke du er for følsom. Det er sant at "barn er barn", men til det å være barn hører også det å LÆRE! Jeg møter ofte den holdningen at "barn er barn", og at man derfor må tolerere all slags oppførsel. Det synes jeg er en helt feil holdnig, og i hvert fall når det er voksne til stede. Tenk på hva barna tenker når det står voksne rundt og godtar en sånn oppførsel! Jeg bruker ofte å skille mellom når barn leker uten voksne til stede, og når voksne er til stede. Når barna vet at voksne ser og hører dem, er vi nødt til å vise hva vi tolererer og ikke tolererer - ellers lærer de jo at al slags oppførsel er akseptabel!

Skrevet

Jeg synes bursdager er kjempekoselig jeg. Min yngste sønn på 3 år har også hatt sin bursdags deby dette året ( minus sin egen bursdag ) og barna hos oss har som regel tradisjon å leke flasketuten pekepå. Dette er veldig populært og det gjør også at alle holder på sin gave til de har satt seg i ring sammen med bursdags barnet.

Har ikke sett mye til riving av gaver ut av hender i bursdager som min datter på 5 har vært i heller , så vi kan kanskje takk den leken for dette.

For det er klart det er stas for barna å " gi" bort gaven selv,

men som sagt barn er barn - og det er jo forskjell på oss foreledre også. Ikke alle ser dette desverre.

Så mitt tips er flasketuten pekepå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...