Gjest Skrevet 21. november 2006 #1 Del Skrevet 21. november 2006 Er i grunn ikke redd for a mange skal lese innlegget mitt siden det ikke er mye aktivitet her for tiden, og jeg kan jo skylde på meg selv inkludert. Men jeg er jo glad for at dere er der! Kan jo være at vi har ulike perioder hvor vi trenger støtte fra hverandre. Det er så mye som går på skinner for tiden. De fleste av oss her kommet over sjokket etter å bli mamma, vi har lært at de ikke dør av sult om ikke spiser like mye hver dag, det har jammen vært en stupbratt læringskurve ) Nå er mannen min og jeg mest opptatt av Andrea som lærer å gå - plutselig går hun over gulvet, om det kommer flere tenner, og prøve å lære henne nye ord. Som noen av dere også kanskje har merket så er vi også bittelitt opptatt av å prøve å få søsken til Andrea. Det er flere her som er gravide nå, og det er kjempespennende. Jammen ikke lenge til 2nj er 2barnsmammma. Jeg gleder meg til å høre hvordan det går med dere, og er veldig spent på når du skal få tid til å sitte på DIB - hi hi ) Nå er det faktisk også to ting jeg har lyst å rådføre meg med dere om: Er litt facinert av ulike bæreanordninger, men tør ikke kjøpe inn noe dyrt, som blir liggende å støve ned. Jeg synes en slynge ser praktisk ut, får plassert tulla på hofta, så får jeg litt bærehjelp, for nå synes jeg det er tungt å bære henne ett stykke. Har desverre litt problemer med korsryggen etter en arb.skade på jobben. Hva synes dere, er det for sent nå å kjøpe noen bæreanordning? Hva skal jeg kjøpe? For det blir vel ikke slutt på bæreingen selv om hun kan gå? Neste spørsmål: Hva krever dere av vinterposer? At de skal ligge med lite klær i posen utendørs, eller kler dere på vanlig utetøy i tillegg til pose? Vi har Quinny Freestyle, og derfor har vi en en pose fra i fjor som er ganske liten. Den er hun i ferd med å vokse ut av. Så hva skal jeg kjøpe nå? Har tittet på Odenwalder Babynest, men noen på småtroll sa at den er kald, noen andre anbefalte sovepose, og den tredje en pulkpose. Og mitt problem er at jeg ikke klarer å bestemme meg! Hva er deres mening jenter? Håper dere har en kjempefin kveld, etter Bonderomantikk, og Greys Anatomy! Lykke til med fødsel 2nj ) ....og til dere som vil ha babystøv....og dere som bare vil ha det bra ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7179728-september-heisann-september-klubben-o-jeg-sp%C3%B8r-om-litt-av-hvert-i-kveld-o/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
2nj♥ Skrevet 22. november 2006 #2 Del Skrevet 22. november 2006 Hei og takk for det. Gleder meg masse til babyen kommer, men er sikker på at det blir veldig tøft og slitsomt den første tiden. Men ALT går!!! Mange som har gjort det før oss.... Sitter her og venter på å få fødeansikt jeg nå.... for jordmor sa at jeg ikke hadde fått det enda da jeg var hos henne idag. Ang. pose..... Vi har en slik odenwalder dupose med bamse inni som Trym bruker i Quinny-vogna. Nå har det jo ikke vært veldig kaldt her enda, men noen få minus har vi hatt og han har vært god og varm i den. Liker den veldig godt og ikke minst så er det plass til den i vogna uten at det blir trangt. Vi har også en voksipose, og den er nok noe varmere, men den er altfor stor til Quinnyen, så den får babyen overta. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7179728-september-heisann-september-klubben-o-jeg-sp%C3%B8r-om-litt-av-hvert-i-kveld-o/#findComment-7186735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebror og Knerten Skrevet 22. november 2006 #3 Del Skrevet 22. november 2006 Lurer også på om jeg skal kjøpe noe bæregreier nå faktisk. Gutten vår går ikke enda, og han begynner å bli tung... Har tenkt på Ergo-selen.Noen som bruker den? Ellers har vi en Odenwalder dunpose med bamse inni (sikkert samme som 2nj). Den er lang så gutten kan bruke den lenge. Hadde tenkt å kjøpe lammeskinnspose, men er fornøyd med dunposen! Tror ikke han trenger yttertøy på når han skal sove i den til vinteren. Får ha på passe med ulltøy under etter hvor kaldt det er. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7179728-september-heisann-september-klubben-o-jeg-sp%C3%B8r-om-litt-av-hvert-i-kveld-o/#findComment-7187568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mustang Sally* Skrevet 22. november 2006 #4 Del Skrevet 22. november 2006 Hei! Jeg er en bærer og bærer i Mei tai og slynge. Slynge er til innebruk og korte avstander med så store barn, men en mei tai er som en bæremeis bare at det er i tøy. Har selv hatt en Mei tai dotedot, men har nå babyhawk. Er samme prinsipp. Ta deg en tur på www.tettinntil.com. Jeg anbefaler mei tai. For meg fins det kun en vinterpose og det er voksi. da har han kunn ullklær på seg. ligger godt og trygt oppi og en kan regulere hvordan en vil ha posen ved knytinger. Helt perfekt. Dagbarnet mitt har den odenwalder dunosen og den syns jeg er altfor tett. blir barnet varmt så blir det klamt. syns jeg. men hver sin smak. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7179728-september-heisann-september-klubben-o-jeg-sp%C3%B8r-om-litt-av-hvert-i-kveld-o/#findComment-7190453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2nj♥ Skrevet 22. november 2006 #5 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg også liker voksien godt. Skal bruke den til babyen, men i Quinny-vogna er den helt uaktuell..... blir altfor stor og klumpete i den smale vogna, så da er dunpose et supert alternativ. Er det vanskelig å bruke slynge?? Kunne tenkt meg det til babyen, men søstera mi hadde en ringslynge til jenta si og hun sa hun ikke fikk det til så den ble ikke brukt..... -så jeg har ikke kjøpt noe enda. Har en ergo da, og den er god å bære Trym i. Ellers har vi brukt bæremeis masse på skogs- og fjellturer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7179728-september-heisann-september-klubben-o-jeg-sp%C3%B8r-om-litt-av-hvert-i-kveld-o/#findComment-7191084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. november 2006 #6 Del Skrevet 22. november 2006 Hei jenter!! Ville bare si tusen takk for kjempefine svar! Ble så glad da jeg så at jeg hadde fått flere svar ) Idag har jeg vært på sikkelig venninnetur - gøy assa ) Bestevenninna mi venter sin første om 6 uker, "Ophelia" heter hun - hi hi! Ikke lett å være så gravid i juletiden, så vi har vært på Mammahuset i Moss å hatt vareopptelling der! Fant noe, men jammen mye spraglete der nå! Kjempefin dag! Håper dere har hatt en fin dag også ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7179728-september-heisann-september-klubben-o-jeg-sp%C3%B8r-om-litt-av-hvert-i-kveld-o/#findComment-7191215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranveig R Skrevet 22. november 2006 #7 Del Skrevet 22. november 2006 Bæredings: Vi bruker Ergo-selen kjempemykje! På bussen (kjennest bedre å ha han fastspent på meg + at eg har bilbelte på enn å ha han i vogna), på handletur, på "trille"tur (i staden for vogn). Bruker den meir og meir. I dag var vi på handlesenteret ein tur, og Ask sat i selen til å begynne med, så gjekk han litt og så kom han opp i selen igjen. Veldig greitt å sleppe å dra med seg vogna i slike situasjonar. Eg har noko problem med bekkenet etter svangerskapet, men det blir ikkje verre av å bære han, så lenge eg bærer på ryggen vel å merke. Det er tyngre på magen (har han på magen berre når vi tar buss). Ergo-selen kosta ca 750kr då eg kjøpte den i februar (www.babyslynga.no). Viss vi nokon gong skal ha ein baby til har eg veldig lyst på eit elastisk sjal, av den typen som omtrent er som eit klesplagg som ein puttar babyen inni. Trygt og godt for babyen + at ein bærer tett inntil kroppen = mindre belastande. Vognpose: No skjer det uhyre sjeldan at Ask LIGG oppi posen, i og med at han søv dårleg når han søv i vogna (altså søv han som regel inne). Så når vi er på tur med vogna sit han oppreist og må følgeleg ha på seg tjukk genser/jakke på overkroppen. Men eg foretrekker at posen er varm nok til at det held med undertøy + bukse eller tynn ulldress på underkroppen. Vi bruker ein pose som eg sydde sjølv då vi kjøpte Quinny-vogn i januar (anorakkstoff ytterst, fleece inni og termodyne mellom). Har høyrd mykje bra om dunposer, er jo kjekt om posen kan vaskast i maskin og. Det spørs vel kor kald vinter du forventar at det skal bli der dåke bur. Sjølv bur vi på vestlandet, så her er det ikkje så veldig om å gjere å ha varmast mulig pose. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7179728-september-heisann-september-klubben-o-jeg-sp%C3%B8r-om-litt-av-hvert-i-kveld-o/#findComment-7195648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. november 2006 #8 Del Skrevet 23. november 2006 Takk skal du ha Ranveig R ) Masse god informasjon! Vi bor på østlandet, og her blir det som regel skikkelig kaldt i desember, også holder deg seg ut februar. Ikke hele tiden da. Kan sikkert ikke legge henne ut i nyttårstider, da er det ikke uvanlig med ned mot 30 kalde!! Huff, og huff jeg er glad i sommern ;o) Så flink du er som syr selv! Når jeg tenker meg om, ønsker jeg en varm pose, vand og vindtett og vaskbar - spiser i vogna noen ganger. Det er tre ting i ett det! Skal undersøke saken videre etter at lønna har tikka inn, så får størrelsen på det gjenstående avgjøre hvor mye jeg tar emg råd til. Får kontantstøtte da, føler at det er litt øremerket Andrea siden jeg også jobber, og vi har gratis barnepass enn så lenge. Ang bæring så må jeg tenke litt mer på det. Kommer til å bære den neste mye mer, og med ringslynge eller maitai. Titter litt på lommeslynge nå, noe som jeg kjapt kan feste, og som er avlastende. Men så tenkte jeg at det er jo vinter, hvor lett er det med alt tøyet. Mange ting....skal undersøke den saken videre. Men nestemann/dame gleder jeg meg til å bære. Nærheten ser helt fantastisk ut, og to frie armer da gitt ;o) Takk for at dere gidder å lese de laaaaaaaaaange innleggene mine jenter!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7179728-september-heisann-september-klubben-o-jeg-sp%C3%B8r-om-litt-av-hvert-i-kveld-o/#findComment-7209637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå