Gå til innhold

Juni: til dere som bruker grøt som tilvennes med vann....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke mye gluten i den da... Snakket med HS om det på 4mndrs-kontrollen og ho sa d va samme korsn grøt så lenge den va merka m 4 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags grøt er det snakk om? Jeg bruker maisgrøt med morsmelk i. Har aldri tenkt over problemstillingen med gluten egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er snakk om Nestle sin havregrøt m hvete og ris. Den er den eneste for 4mnd som ikke må blandes m mm. Da jeg ikke får til å pumpe ut nok til grøt bruker jeg denne, så slipper jeg å bynne å blande grøt av tillegg. Snuppa får jo nesten bare mm enda allikevel, kun smaksprøver m grøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo jeg er så derfor gir jeg kun maisgrøt før han blir 6mndr.. Har hørt dem ikke skal vennes til gluten før 6mndr pga allergi.. så syns det er rart dem selger glutengrøt til 4mndr..

 

Er vel veldig få som gir grøt til babyer før 4mndr om den er glutenfri eller ikke da...

Leste noen skrive noe om dette..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ganske så mange som gir grøt før de er 4 mnd. og som sagt så er det kun farlig med gluten før de er 3 mnd. forstår ikke vitsen med å diskutere dette.sjekker du litt på nette så ser du at de anbefaler ikke havre grøt aller annen grøt med gluten før fylte 3 mnd. for da kan det være farlig med gluten. og all mat skal nå tilvendes forsiktig. med eller uten gluten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt kjedelig med bare mais grøt til h*n er 6 mnd da??

 

Tulla mi var lei den grøten før første pakken var tom!!

Nå har hun fått ris og mais, og da som regel med sviske, eller annen frukt som topping, hun elsker det!!

 

Og har begynt sånn smått med gluten nå etter at hun ble 5 mnd. Merker stor forskjeld på hvordan magen hennes reagerte på den og glutefri grøt... Mye mere gulping og mage vondt, selv om hun kun har fått en liten t-skje i frokostgrøten noen ganger...

 

JEG tror nå ikke at tilvenninga blir noe lettere når de runder 6 mnd... De skal fortsatt ha bare en liten dose av gangen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har mais grøt gått ned på høykant sida han var 4 mndr og ikke blitt lei enda.. 1,5uker er han 6mndr.. da skal han vennes til gluten...

 

Vil ikke anbefale å gi grøt FØR 4mndr med eller uten gluten jeg...

 

Men følk får gjøre hva dem vil med babyene sine..

 

Jeg gjør nå det jeg syns er best for min...

 

H*n elsker maisgrøt!!! ikke bittelitt lei engang..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at han ikke blir lei da...

 

Her merker jeg i allefall at forandring fryder =)

 

 

Og så tror jeg nå de aller fleste følger morsinnstinktet, alle vil vi det beste for barna våre. Og det beste for mitt, er kanskje ikke det beste for ditt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...