Gå til innhold

når vises det at hjerte slår???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

var til utralydpå legevakta i ovri går pga mye smerter, var redd det skulle være utenfor livmoren..men alt var bra, men jeg så ikke nå dunking som om hjerte slo. ikke tenkt over det før siden den bare var 3mm lang å hun tippet 4 uker.. Men nu har jeg lest her inne at noen har sett dunk ved 3,6mm.. blei litt skeptisk nu.. men ho sa alt var bra me den bitte lille graviditeten min.. men var bare en legevakt gynekolog som virket meget uengasjert så fikk ikke til å stole på henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

JEg var på ul når jeg var 5+5, da slo ikke hjertet, men når jeg var på ul i går da jeg var 7+1, og det lille nurket var ca5mm slo hjertet.

 

Så du behøver ikke uro deg over at hjertet ikke slo enda, det var nok litt for tidlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest flere steder at man kan se hjertet slå fra man er 6 uker på vei. Men noen ser det ikke før enda litt senere, så hvis man leter etter hjerteslag når man er 6 uker på vei og ikke finner det så er det ingen fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk

da blei æ litt roliger...er både positivt og negatvit å lese her inne..hehe:) man bli jo fort revet med av det som peker som negativt... skal være så glad vis jeg komemr over de første tre mnd å alt er bra...er ekstra bekymret siden det er den første og jeg har unormale sterke smerter til tider....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at det faktisk ikke er vanlig å se noe dunkende hjerte før man nærmer seg uke 6 jeg da.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme har jeg hørt... at man ikke skal kunne se hjertet slå FØR uke 6...

Jeg så hjertet til bønna mi når jeg var 6+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym!

Tror det var meg du leste at hadde sett klumpen dunke når den var 3,6mm. Svarte deg på det innlegget, men svarer her og så ser du det kanskje. Jeg var seks uker på vei da jeg var på ul og tror det er helt i grenseland for når man kan se hjertelyd. Fikk beskjed av svigerinne før jeg dro på UL at det ikke var sikkert at jeg så noen hjertedunk.

Hjerte begynner først å slå i uke 4, så da tror jeg ikke det vises på ul enda. Så du skal ikke bekymre deg, du så en liten klump og det er et tegn nok på at det er liv så tidlig!!!! Og hadde legen ment at ting ikke var som det skulle, så hadde hun sagt det til deg.

 

Tror ikke du skal bekymre deg og heller glede deg over at du allerede har sett det lille vidunderet ditt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten rettelse. Uke 6 begynner fosteret å slå. Hvertfall i følge uke til uke infoen her på bim. Så da er det jo ikke rart om man ikke ser hjertedunk i 4 uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...