Gå til innhold

Ang. høg blodprosent....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei.. jeg googlet litt..å fant et lite utdrag fra "lommelegen" om en mann som hadde for højblodprosent.

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=330997

""Ofte merker man ikke noe til at man har høy blodprosent, men noen får symptomer som hodepine, svimmelhet, øresus, samt hjertekrampe eller leggsmerter ved aktivitet.

Den største faren ved for høy blodprosent er at det kan oppstå blodpropp i en samleåre (vene) eller en pulsåre (arterie). For eksempel vil blodpropp i leggen kunne gi lokal smerte, hevelse, varme og rødhet, mens blodpropp i lungen blant annet merkes ved brystsmerter og pustevansker. """

så fant jeg dette "lille innlegget "

http://www.dagbladet.no/dinside/2004/01/21/388940.html

Blodet mitt...

Hei - og takk for en flott side: Barnimagen.com - bruker den MYE ! Jeg er gravid for første gang, 14+2. Vi gleder oss veldig.

Sist vi var hos legen snakket vi om blodet mitt. Blodprøvene ved første undersøkelse viste jerninnhold på 131. Trenger mao ikke spise jerntilskudd. Har høy blodprosent også, vanligvis rundt 14. Blodtrykket er fint. Så sier legen at gravide ikke må ha for høy blodprosent utover i svangerskapet. Vet du hvorfor ??? Noe annet du kan fortelle generelt ang blod og graviditet ?

Innsendt av: ssnuppa

Hei ssnuppa!

Takk for rosen:-)

Når du naturlig har en høy blodprosent skal du ikke bekymre deg. Den vil gå litt ned for så å stige igjen mot tredje trimester. Men dersom den stiger mye, så kan det være et tegn på at det er noe som ikke er helt som det skal med babyen. Men da skal det stige med 2-3 (hva det nå heter på den skalaen hgb?)Du trenger ikke å bekymre deg!

Lykke til videre!

Vennlig hilsen jordmor Siri

vet ikke helt om dette hjalp noe.

lykke til

Takk takk! Har funnet ut et samme sjøl +

Iblant kan en høy hb tilsi at blodet kan bli i tykkeste laget, noe som kan skape problemer for morkaken og sirkulasjonen til barnet. Det er imidlertid sjelden dette skjer.

Men babyen bompa og har det bra... så trur ikke dt e nå vits at æ bekymra mæ med det første ;D Men e vældi spent på ka blodprøven si om jernlagran mine :D

Itellegg så va det ei som jobba på labratorie eller nå sånnt som svara på skravle og ho sa at 14 i blodprosent va ikke nå di alarmert om ;D

Du kan jo få to i blodprosent hos mæ... så bi du bedre og æ bedre ;D

hihi

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...