Gå til innhold

Pleieprodukter og klær!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter omvisning på sykehuset i dag begynner jeg virkelig å få panikk her...! Tiden går nå skremmende fort, og vi bør snart ha alt av utstyr i hus.

Har de fleste store ting i hus, men ingen pleieprodukter. Hva trenger jeg?

Hvilke/hva slags

-kremer?

-febertermometer?

-badetermometer?

-ammeinnlegg?

Jeg har mange bodyer og bukser, men mangler sparkebukser... Trenger jeg det? Hva med gensere og jakker til å bruke inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her en link til test av pleieprodukter

http://www.nettavisen.no/hjelperdeg/tester/klaerogutstyr/barn/article653866.ece

jeg har kun kjøpt Babyline sin

*olje

*lotion

Har også kjøpt en super krem i tillegg...

* A- creme - brukes til alt, såre sumper, kuldekrem, tørr hud

(til både liten og stor )

Man trenger ikke all verdens til å begynne med..shampo osv...

beste mot såre rumper er jo potetmel :))

Har kjøpt febertermometer, badetermometer, nesesuger og baby q-tips.

Ammeinnlegg bør du ha. Både ull og en pakke med engangsinnlegg..

Jeg synes det er kjekt med hele dresser/ sparkebukser, iallefall når de er nyfødte.. De er jo så små, og føler at gensere glir opp, og buksa glir ned...

Har ikke så mange sparkebukser da, men et par i 50 og et par i 56

Av jakker har jeg kun et par fleece jakker, de kommer jeg ikke til å bruke inne... kun ute - i voksiposen...

Bedre å ikke overkle de, men heller ha et lite pledd rundt de...synes jeg da :))

Skrevet

Hei!

Har nesten ikke kjøpt noen klær, kjedelig å ha alt i hvit når babyen kommer, å så får en jo så mye i gave (delte ut over 70 takkekort med 1 mann.. !!!) at det er bortkasta påenger.

Av pleieprodukter ville jeg ha kjøpt en badeolje og en zink salve eller evt potetmel.

Shampo, såpe og alt sånt er helt unødvendig.

Badetermometer er også undøvendig etter min mening.

Febertermometer er vel heller ikke noe en trenger før babyen kommer, sjelden de har feber sånn helt i begynnelsen.

Hadde kjøpt minst 2 par ull ammeinnlegg, kan jo kjøpe flere etterhvert. Å så vanlig papir innlegg:)

Skrevet

Du trenger ikke noen pleieprodukter...dette kan far el noen andre kjøpe inn når behovet melder seg...eneste som er greit er febertermometer i tilfelle det skulle oppstå noe, og så sånn "busesuger" hvis babyen er tett i nesa, klorhexidin til å rense navelen og så saltvannsløsning til øyne og nese.

Alle de oljene, shampoene osv er bare oppspinn at du trenger...

Ammeinnlegg er greit...jeg ble sår av papir, mens ull var helt nydelig. Du kan også bruke gaz kluter.

Du MÅ ikke ha sparkebukser, det er jo en smakssak hva du skal ha...det viktigste er at du har nok tøy, ikke hva slags tøy. Du kommer sannsynligvis bare til å bruke strømpebukser og bodyer inne. Og evnt utedress utenpå om dere skal ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...