Daysi Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 vi lager pepperkakehus sammen. og vi hører på julemusikk når vi pynter treet.!!! i vente tiden er vi med å tenne julegaten i byen og går på juleverksted..
Gjest Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Baker pepperkaker og diverse gjærbakst. Ungene ( de to eldste) finner frem klær og leker de har vokst i fra, pakker pent inn i julepapir og vi reiser til byen og gir gavene til slumsøstrene som gir dem videre til trengende familier. Minimum 3 ting hver.. Pynter juletreet lillejulaften Spiser pinnekjøtt og får besøk av adventsnissen hos bestemor 1. søndag i advent Lager julepynt Ser på "tre nøtter til askepott" julaften
Tredjemann på vei :D Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 nå er ikke lillegutt mer enn 1 år gammel så vi har ikke gjort så mye sånt sammen med han enda, blir kanskje med på littegranne i år, men jeg kan jo fortelle hva hvilke tradisjoner vi har planer om å videreføre senere for jeg gleder meg skikkelig til det:) hvert år skal vi bake pepperkaker sammen og pynte pepperkakehus mens vi hører julemusikk. pleier å spille julemusikk til alt som er av juleforberedelser. resten av julebaksten blir det nok så jeg baker selv, bortsett fra evt. lussekatter til luciadagen da... ellers skal "ungene" få være med å lage litt julepynt og juletrepynt. og på formiddagen lille julaften skal de få pynte et eget lite kunstig juletre med lys, glitter, stjerne, hjemmelaget og kjøpt julepynt. (det har jeg og søsknene mine alltid gjort mens vi var små, og det var såååå spennende og gøy!) det store, ekte juletreet skal jeg og sambo pynte etter at "ungene" har lagt seg om kvelden slik at det blir en overraskelse når de lister seg ut av rommet tidlig julaften morgen! (det er også min tradisjon da, hehe. mamma la opp til så masse koselige juletradisjoner som jeg bare er nødt til å bringe videre.) i tillegg skal vi legge ei julestrømpe med småting i baki senga når de har sovnet natt til julaften. dette er da planene våre for neste jul! i år feirer vi hos foreldrene til sambo, men det går greit nå mens lillegutt enda er så liten at han ikke forstår så mye av jula.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå