Gå til innhold

Hvor mye veier dere?

Anbefalte innlegg

Ikke for å snoke, men har fått beskjed om at jeg er for tung ( bombe ;-)), og at dette kan være årsak til mine MA. Lurer bare på hvor mye dere som nå er godt påv ei veier, og hvordan dere føler dere og hvilke beskjeder dere har fått ang overvekt og svangerskap...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7178665-hvor-mye-veier-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel rundt 110 nå, og det mente gyn kunne være en faktor til at man mister. Han ville ikke ta prøver av meg, men fikk beskjed om å gå ned i vekt, og prøve på nytt...

Var 90 forrige gang og det gikk bare bra... Endte vel opp 8 kg tyngre totalt i svangerskapet, men var en dag etter fødselen 12 kg lettere en den dagen jeg ble gravid...

Jeg veide sånn ca 104 da jeg mistet i 5.mnd her i januar... Og da sa obstetrikk-legen det at egentlig så skulle ungen din dødd for lenge lenge siden, men det ser ut som at du har tatt innmari godt vare på den! :) Den likte vel seg for godt der inne! :)

Hehe... Var litt morsomt å høre det da ja! :) Men jeg skal virkelig legge meg i selen nå, for jeg har bestemt meg for at jeg skal ned MANGE kg til neste gang jeg blir gravid.... Men om jeg klarer det er en annen sak..... :S...

Annonse

Jeg har hele mitt voksne liv veid mellom 90 og 105 kg. Har hatt 2 SA og 1 MA, men ingen av legene har nevnt at høy vekt har vært noen årsak til disse.

Derimot trur jeg at høy vekt kan være en årsak til at man ikke så lett blir gravid som andre "normalvektige".

Sjøl mener jeg at den generelle helsa vår er viktigere enn antall kilo vi veier.....enten vi er gravide eller ikke. Nå er jeg 25+2 i svangerskapet, og har en bedre helse enn flere av mine slanke medgravide venner. Veide 107 kg når jeg ble gravid denna gangen, og veier nå 98 kg. (Kvalmen "hjalp" meg med å redusere vekta di første 16 ukene.)

Mener ikke å si at høy overvekt er bra, men at man kan ha en del kilo for mye og allikevel være i god form. Kommer mye an på hva man gjør det til sjøl :-)

veier 79 kilo.. er i uke 19 av svangerskapet....

men veide 78 da jeg ble gravid så jeg har da en del på kroppen fra før... heldigvis har jeg ikke gått opp mye riktig enda.. svangerskap nr 1 for 1 år siden gikk jeg opp 13 kg.. var nede i normal vekt før jeg var gravid med nr 2 heldigvis. jajajajajaja vet jeg veier mindre enn noen av dere andre men jeg er faktisk ikke tynn.. nesten 80 kilo fordelt på 165 cm er en del..:) men men... får ta det etter sv. skapet..:)

Veide 80 kg da jeg ble gravid første gang. Gikk opp 30 kg... Andre gang (nå) veide jeg 100 i utgangspunktet, og har bare gått opp 12,5 kg! Så jeg veier omtrent det samme denne gang som forrige gang. Enda jeg startet med et bedre utgangspunkt sist! Er fornøyd, jeg.

Vi også legge til at jeg har aldri hatt problemer med å bli gravid, og heller aldri hatt noen SA el MA.

Jeg er tredjegangsgravid og veide 118 kg som utgangspunkt, er nå i uke 32 og veier 115 kg. Med de to andre har jeg også vært over 100 kg ved starten av svangerskapene og derfor ikke gått opp mer enn 5 - 10 kg ved fødsel. Håper kanskje at jeg ikke vil legge på meg i d hele tatt nå, men at lillemor tærer av meg.

Har hatt en MA, men d var fordi egget var defekt, var i uke 8 og fikk blødninger. Ved UL fant de ikke noe fosteranlegg, bare fostersekk. Men fikk ikke høre at egget var defekt fordi jeg er og var overvektig. Men for noen kan jo sjansen/muligheten for å bli gravid ved egen hjelp skje ved at de går ned i vekt, men da må andre faktorer spille inn også tror jeg. Jeg hr ikke fått høre noe negativt med min overvekt og d faktum at jeg er gravid.

Så lykke til alle sammen, stå på :-)

Hei:)

ny her æ:)

vel va sjøl 102 ved første kontroll hos lege...men va mye dårlig og kvalm så va 100 sist hos jordmor...ska på UL i mårra...veit ikkje om det bi veiing da...men ligg vel omtrent på det samme...ha alltid vært stor jente...spesielt de siste 8 åran...

mmmm....kanskje noen som vil hælse på hjemmesia mi eller babyen sin?

www.gollat.piczo.com

www.knertenimagen.piczo.com

Annonse

Jeg veide 98 da jeg ble gravid nå, og veier det samme enda, men er bare 12 uker.....Jeg snakket litt med jordmora mi om dette å være gravid og overvektig...og bortsett fra at det kan være vanskeligere å bli gravid, så skulle jeg ikke tenke på det. Jeg var i bedre form enn mange andre som veide både 30 og 40 kg mindre enn meg.

Overvekt kan vel være skyld i så mye, men tror at den generelle helsetilstanden og formen har mye mer å si.... Og når man snakker om vekt, jeg gikk opp nesten 40 kilo ved første svangerskap, og nå, 3 år etter sitte godt og vel 10 av de igjen.... Har hørt (stod i Dagbladet) at det er verre å ikke ta av seg disse mammakiloene, enn å ha en høy vekt i utgangspunktet, men gå tilbake til den igjen.... Og joda, jeg strevde med å prøve å holde vekten nede, men INGENTING hjalp.... Og i ettertid trener jeg en god del (6-7 dager i uka, min1 t om gangen.....) men still standing big.....

Så lenge du prøver å holde deg i noenlunde form så tror jeg ikke noen ekstra kilo skal ha noe å si, men kanskje har du andre plager/sykdommer pga av høy vekt som igjen kan ha en mer direkte innvirkning på fertilitet????

Lykke til iallefall.

jeg veier nå 93 kg og er nesten 7 uker på vei. min lege har aldri nevnt min overvekt som noe problem for at jeg ikke skulle få barn. har flere venniner som veier masse over 100- 120 kg som har barn og har ikke hatt noe problem med det.sikkert bare veldig individuelt. klem

• 2 uker senere...

hei ;) vente min andre nuh ...va 92 da æ ble på vei e i uke 31+5 i dag å veie nuh 96,9 kg...har ikke gått opp så mye å dte e bra ;) va omtrent det samme med nr 1 å har ikkje vært plaga med sa eller ma ...men denna gangen har æ vært plaga med før kort livmorhals da

Väger 100 nu, började på 101, och var nere i 96 innan det vände. 22+6 nu...

Men, det har juh inte bara m hur mycket du väger, utan hur lång du är. Är du 3 äpplen hög och väger 150kg är det väl inte så bra, men är du 180, så är 90kg inte SÅ mycket övervikt...

Barnmorskan (jordemor) jag går hos påpekade att jag kanske kommer hamna på specialenheten när jag ska föda pga min vikt, men på UL räknade de ut BMI och sa att jag låg under värdena som tillsäger det. Allt är relativt!!!

Har både tunna och kraftiga vänner som blir gravida till höger och vänster, eller sliter med att bli gravida - det är nog väldigt individuellt om man blir gravid bara någon tittar på en (som en del verkar bli ;o) eller om man får jobba lite extra för det. Man får njuta av "jobbet" så länge då väl. ;o)

Lycka till!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...