Gjest Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Jeg har en datter på nesten 6 uker og jeg bader henne 2 ganger pr uke. På sykehuset sa de at det var nok når de er så små.. Er dette for lite og når skal de begynne å bade mer??
Benni-min Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Jeg bader min gutt en gang pr uke. Mer hvis det er noe spesielt vi skal. Det sa de til meg på sykehuset var mer enn nok. Han er nå 4 mnd snart og huden er kjempefin. Ikke tørr i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 bader også 1-2ganger uka. bruker olje i vannet. så lenge de ikke ligger i sanda og bli møkkete så holder det vel en stund..
hollering Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Bader smurfen ca annen hver dag,hver dag hvis det er nødvendig(hvis det gulpes eller bæsjes mye) har olje i vannet og smører han godt,han elsker både bad og dusj.myk og fin i huden,også lukter han skikkelig godt,deilig babylukt hver dag.
Gjest Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Det er godt å høre! Begynte å føle meg som en dårlig mor med så lite bading. Min mor mener nemlig jeg bør bade henne hver kveld... :-/
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 her bader vi hver eneste kveld:) er med i rutinen for legging osv...... lillegutt er litt over 3 mnd! han har kjempe fin hud, og blir ikke tørr av det:)
Gjest Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 Vi bader annen hver dag samtidig som storesøster, noen ganger hver dag. Hun får olje i vannet, er ikke tørr i huden. Gjør det ikke fordi vi må, hun gulper ikke og er sjelden skitten, men hun elsker å bade, og storesøster synes det er stas å bade likt, så da blir det sånn:-) Tror IKKE du er en dårlig mor, så ikke bekymre deg, gjør det du føler er riktig du:-)
Gjest Skrevet 22. november 2006 #8 Skrevet 22. november 2006 Jeg tror absolutt ikke det er for lite å bade to ganger i uka. Ikke en gang i uka heller. Tror det er vanskelig å klare å bade for lite! Jeg er av den oppfatning at vi er altfor renslige i samfunnet vårt, altfor redde for at det skal være antydning til kroppslukt. (Tror det er kosmetikkindustrien som klarer å lure oss til det..) Men... Jeg bader nå likevel gutten annenhver morgen. Det er kanskje mye. Han er snart 5 måneder. Han har kjempemye hår, og det lukter fort hårsvette hvis han ikke har badet på ei stund. Dessuten svetter han durabelig mye på føttene. Det lukter tåfis nesten med en gang etter at vi har badet! :-D Etter et par dager er føttene helt klamme, nesten klissete.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #9 Skrevet 22. november 2006 Hvilken Olje bruker dere i vannet? Jeg bader forresten lillegutt hver kveld, det ligger i rutinene. han har fin hud, men noen tôrre flekker? Lurer pâ om det kommer av for mye bading; Huff det er vaskelig â vite. Men vil ikke kutte ut badingn for han koser seg sânn innmari.
Gjest Skrevet 22. november 2006 #10 Skrevet 22. november 2006 Jeg bruker ikke olje, og huden er helt fin.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 22. november 2006 #11 Skrevet 22. november 2006 Jeg bada lillegutt hver kveld ganske lenge, for å få til en kveldsrutine... hadde olje i vannet, brukte aldri såpe.. kun når han hadde gjort i bleia.... han var vrldig fin i huden.... trappa etterhvert ned med badinga, når jeg synes vi hadde fått en god rutine... nå bader vi 2 ganger i uka... fortsatt med olje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå