Gå til innhold

MA for 2. gang, er det håp neste gang?

TinaP

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke barn fra før. Hatt 2 MA nå og det er forferdelig trist. Første gang var verst. Nå hadde jeg det i baktanken at det kan skje igjen, men alle sier jo at denne gangen går det fint, men det gjorde det jo ikke. Hvorfor skal livet være så urettferdig. De som ikke ønsker barn får, og vi som ønsker får det til, men så går det galt.

Jeg skal ikke klage. Det er jo de som ikke får det til også. Jeg er nå heldig som klarer å bli gravid, men det hjelper jo ikke når det går som det går.

Finnes det håp om at det går bra neste gang?

Er det noen andre der ute som har hatt 2 MA på rad og så fått det til?

Noen tips om hva jeg bør gjøre/ikke gjøre?

Snufs...

Fortsetter under...

Jeg hadde foerst to MA (tidlige, uke 5/6), saa fikk jeg en datter og naa har jeg nettopp hatt en tidlig SA i uke 5. Det kan virke som om jeg maa gjennom hele registeret foer jeg kommer i maal med de barna jeg skal ha.

Klart det er trist, og spesielt flere ganger, men jeg tror ogsaa at noen, ganske mange faktisk, bare er uheldige. Jeg tenker ikke paa meg selv som en som ikke faar det til, bare en som har hatt uflaks noen ganger. Dette avhenger jo selvsagt av hvor langt gravid man er foer man mister, tenker jeg. For noen har det ikke noe aa si. For meg var ogsaa foerste MA verst, andre var mer i orden - jeg kjente meg mer informert og klar til aa haandtere det.

Jeg tenker det ordner seg for deg, og meg og mange andre som proever ogsaa. Men det er selvsagt trist for deg her og naa, det er klart.

Lykke til!

ÅÅÅ så sørgelig og trist... Mine tanker er hos deg,,

Kjenner så altfor godt til det å miste en liten ønsket spire..Har mistet i SA først og MA nå,med ca 4 mnd mellomrom--vår kvote med "uflaks" må være oppbrukt nå..

Vi kan jo bli gravid,så det er håp!!!! Men det virker ganske fjernt akkurat nå,det føler jeg åsså..

Håper at spiren sitter snart igjen både hos meg og deg,og alle dere andre englemammaer..

Klem..

Er 5+6 idag, men er så utrolig redd for at jeg også har hatt min andre ma på rad nå.. har så lite symptomer.. og føler meg ikke gravid.. men men.. får prøve å tenke positivt at d kan gå bra:-) uansett så ble jeg litt glad for d glafruen sa, om at hun kan hvertfll bli gravid.. d gjelder meg også.. jeg tror faktisk d som hadde vært enda verre enn å miste, ville vært å streve veldig med å få spiren til å sitte.. en blir sikkert så frustrert over d!!

Annonse

Ja det er håp!

Å miste en gang er vanlig. Å miste to er uvanlig, men det skjer. Å miste tre ganger på rad hører virkelig med til sjeldenhetene. Rent statisktisk er det kjempeliten sjans for at det skal skje for tredje gang for deg. Sannsynligvis har du bare hatt maks uflaks.

Og dersom den ørlille prosenten skulle slå til hos deg, så er du garantert å få hjelp når du er på vei med den fjerde. Og da er ihvertfall sjansene betraktelig forbedret.

Jeg har faktisk flere venninner med flere MAer på rad, og de fikk det til å tredje forsøk! Ikke gi opp. Du har sannsynligvis bare være veldig uheldig!

Lykke til!

• 4 uker senere...

jeg har hatt to MA på rad med halvt års mellomrom. Null barn fra før og prøvd i årevis.

Jeg syns også det er veldig tungt nå. Jeg trøster meg med at nå må min uflakskvote være full, og at om det skulle skje igjen, så må jeg jo bli grundig undersøkt.

Vel, ønsker deg en baby(helst tvillinger) i året som kommer jeg :-) Det har du sannelig fortjent!!!

Hei..

Jeg har også hatt to MA på rad med 5 måneders mellomrom. Jeg er litt heldig og har to barn fra før, uten noe problem i svangerskapene der. Lurer derfor enormt på hva som er galt med kroppen min nå, noe må det jo være!! Har nå fått henvisning til gyn. for utredning.

Da har jeg ihvertfall alderen på min side, er "bare" 26 år. Men lurer på om det kan være p-sprøyta som har tukla litt med meg, er nå over 1,5 år siden jeg tokk den siste sprøyta, men legen mener at den skal være ute av kroppen. Får høre med gyn. når jeg får time der. Tokk bare 3 stk. av p-sprøyta.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...