Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Trenger gode råd og tips her. Vi har ei lita snuppe på snart 1,5 år. Når hun legger seg for kvelden sitter jeg eller pappaen inne hos henne til hun sovner. Dette har vi lyst å slutte med nå. Vi kunne tenkt oss at vi oppretter en fin rutine med kvelds, bading/stell, legging med påfølgende nattasang/eventyr før vi sier godnatt og går ut av rommet. Kan vi få til dette, og hvordan bør vi gjøre det? Har vel innsett at det sannsynligvis må bli litt skriking, men minst mulig av det hadde vært supert.. Håper noen kan komme med litt tips.. ;o)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #2 Skrevet 22. november 2006 Du har jo mange gode tips i det du sier selv!! Hvis dere oppretter den rutinen som du der sier, vet hun allerede ved bading at hun snart skal legge seg, og da vil det bli enklere...Det vil nok garantert bli litt hyling i starten, men vår erfaring var at gutten vår hylte litt to kvelder og etter det legger han seg kjempefint...bare synger litt for han nå eller leser litt i en bok, sier natta og går ut. Ta tiden de første kveldene. La henne hyle i 5min, og gå så inn uten å ta henne opp men fortell at det er natta og at hun skal sove og at du er rett utenfor, og gjenta det til hun saovner!!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Nå er ikke jeg noen tilhenger av Skrikemetoden, men har lest om den. Den kan ifølge Naphaug bruke fra ca 6 mnd til 1,5 år. Jenta di er vel litt i grenseland der. Det et innlegg her som var interessant. Tror ikke barn skal dresseres til lydighet, men akkurat denne var en artig vri. http://www.dinbaby.com/forum/thread/6969545
jazza Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 Hos oss tok pappaen jobbe med å få jenta vår til å sove/sovne i egen seng uten at vi var i rommet. Jeg var ikke hjemme. hos oss var saken at hun gjerne ville ha pupp. Han stellet henne for natta slik som hun er vant til så la han henne, sa natta og gikk ut. Hun skreik alt hun klarte i 1 til 2 timer. Han var inne hos henne hvert 5. til 10. min. til hun sovnet. Kvelden etter skreik hun litt mindre. Vi fortsatte på samme viset. Nå legger vi henne, sier god natt og går ut og det er vanligvis ikke noe bråk. Når hun våkner etter at hun har lagt seg går vi inn til henne og gir henne en spesiell leke som hun er glad. Da legger hun seg som regel ned igjen og sovner. Hvis hun er syk eller får tenner er det ikke så enkelt. Nå er jenta vår 1.5 år.
Bubba75 Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 Dere kan også gradvis flytte dere lenger og lenger unna senga. Til slutt sitter dere rett utenfor døra slik at hun ser dere, og deretter fjerne dere helt. Bruk flere kvelder. Blir sikkert litt skriking her også, men det blir en litt mykere overgang. De første kveldene dere ikke sitter så hun ser dere kan det være lurt å romstere litt rundt så hun hører at hun ikke er alene. Rydde bort klær, ordne i stand til dagen etter, osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå