Gå til innhold

Han sa den var DØD men.... (samme som komp. sv.skap)

Anbefalte innlegg

Får begynne med å si at jeg vet jeg ikke har noe på dette forumet å gjøre, men jeg prøver alle muligheter for å få svar på spørsmålet mitt.....

Jeg ber alle som ser det her om å lese ferdig og gjerne dele de erfaringer de har med oss. Jeg og min kjære var på ul i går (er i 9 uke) og gynekologen kunne fastslå at der ikke var hjerteaktivitet og at barnet vårt altså var dødt... Vi ble sendt videre til nærmeste sykehus med spesialist (tønsberg) og han snakket om at jeg mest sannsynlig måtte ta utskrapning.

Der inne ble jeg på nytt undersøkt med innvendig ul og da fant de hjerteslag!!!:) men veldig veldig svakt..... Vi fikk beskjed om at vi skulle komme tilbake på torsdag for å sjekke dette igjen, men de hadde liten tru på at dette kunne gå bra.... I dag er det tirsdag og både jeg og min kjære holder på å bli GAL!!!!!! Jeg oppdaget da jeg våknet til morgenen i dag at jeg blødde litt, men det var brunt og veldig lite. (Fikk bare litt på papiret når jeg tørket meg, en gang var det en liten brun "stripe" i toalettet) Ringte da med en gang inn til sykehuset, men de kunne ikke gjøre noe annet enn å be meg ta det med ro og komme til torsdag....

Jeg har aldri vært så redd før!!!!! Er det noen her som har erfaring med dette med svak hjerteaktivitet eller evt har en oppmuntring til meg?? Jeg trygler alle som leser dette og som kjenner til det til å svare meg. Lurer også på om det er noen som vet om noen som har hatt lignende blødninger som jeg beskriver og at alt likevel har gått bra så tidlig i sv.skapet...

Setter pris på informative og oppløftende svar!

Tusen takk... :) Klemmer til alle fra meg, min kjære og min lille hjelpesløse...

Fortsetter under...

Jeg har ikke noen erfaring med det, men vil bare ønske dere lykke, lykke til. Krysser fingre for at du har en fighter i magen og som blir i 8 måneder til!

*God trøsteklem*

Hei!

Ville si at jeg vet om noen som har hatt små blødninger gjennom hele svangerskapet, og at det har gått bra:o)

Men at de må la deg vente helt til tors for ny ul? Det synes jeg hørtes lenge ut å vente. Skjønner det må være utrolig tøft for dere begge. Om en blir jo redd når man ser blødninger. Men at det kan gå ann først å si at hjertet ikke slår, og så at det slår igjen..... Ventingen på å høre det endelig svaret, det er tungt..... Jeg håper virkelig dette går bra. En venninne av meg fikk beskjed i uke 6 at hun hadde abortert, og skulle til utskrapning...noe hun selv ikke ville innse.... Hun har for 5 uker siden fått en nydelig datter..... Ja, så det er håp.

Jeg krysser fingrene for deg:o)

Klem

Kjære fighter i magen !

Føler med dere, to dager med en slik beskjed er altfor lenge !!

Vil ønske dere alt godt og lykke til !! Skal krysse fingrer og tær for dere.

Ikke at jeg har noe med det, men bare et forslag:

Du vil ikke prøve det private da? En gyn time der koster ikke så altfor mye og da vil trolig få time allered imorgen onsdag....du kan jo alikevel beholde timen på sykehuset på torsdag? Da får dere en ekstra til å se på det. Dere har jo dessverre allerede mottatt to svært opprivende og svært ulike beskjeder.

Det er jo nå utrolig viktig at dere får et svar som flere kan bekrefte, slik at dere slipper den usikkerheten dere nå opplever at to ulike leger sier noe så ulikt. Det er viktig både for dere og fosteret at dere får ro rundt dette.

Uff av meg, dette er ikke greit. har ingen erfaring med dette selv men føler med deg. Dessverre er det engang slik at hvis du begynner å blø og fosteret virkelig er dødt er det ikke mye de kan gjøre dessverre annet enn å vente på at naturen ordner opp selv og så se om de på rense resten. Det at eksperten så hjertelyd selv om den er svak er jo et bedre tegn enn det motsatte. Jeg vil bare oppmuntre deg til å prøve å tenke positivt ta det med ro og la tiden gå, for uannsett er det lite som kan gjøres så tidlig i svangerskapet. forøvrig er det jo mange som småblør og det går likevel bra. min søster småblødde og en dag i uke 9 fossblødde hun så mye at alle klærne ble gjennomsauset. hun ble kjemperedd selvfølgelig og fikk pr tlf beskjed om at hun nok hadde mistet men da de kom til UL var det forsatt liv derinne. hun hadde sannsynligvis mistet en tvilling. Stol på at du har en kjemper i magen!! og hold oss oppdatert:-)

klem

Annonse

Håper alt går bra!!!

Jeg fikk også en kjedelig beskjed i går.......Var på UL, men de kunne ikke se noe liv. Er 7 + 2 i dag. Jeg har en stor muskelknute i magen som muligens kan skygge for å se at det er liv der, men de ga oss så å si ingen forhåpninger og det har vi vel heller ikke :(

Skal tilbake om en uke for å få det bekreftet hvis ikke kroppen rydder opp i mellomtiden.......Fikser ikke kroppen det på egenhånd må jeg også ta utskrapning. Kroppen skjønner jo ingenting, har ømme bryster og er veldig trøtt, men det tar vel tid før kroppen skjønner at noe er galt. Tørr ikke klamre meg til det ør lille håpet vi fikk, så løpet er nok kjørt for denne gang for min del...... Irriterende at når det først går så kan det allikevel gå så galt........Det her var kanskje ikke så oppløftende akkurat, men du har jo i alle fall sett hjerteaktivitet!!! Krysser fingrene for at alt skal gå bra med deg!!

Hei!

Jeg har ikke erfaring selv men har en kollega som har vært igjennom det du går igjennom nå.

Hun blev gravid, ikke planlagt, og oppdaget det da hun var i uke 6. Hun hadde småblødninger og gikk til gynekolog for å undersøke hva dette var. Da var hun alltså gravid i uke 6. De såg ikke hjertelyd så hun skulle komme tilbake i uke 8. I uke 8 såg de svak hjertfrekvens men fostret var litet. Gynekologen sa at han ikke trodde fostret ville overleve. Hun blødde litt etter det og ny UL i uke 10 var det fortsatt svak hjertefrekvens.

Etter det gikk det bare bedre og bedre og hjertefrekvensen blev normal. Hennes gutt er nå to år:)

Jeg krysser fingrene for deg!!!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...