Attpåklatten :-)™ Skrevet 22. november 2006 #51 Skrevet 22. november 2006 Hei tillab *og lille embla* Ser du har fått mange fine svar her. Tenkte bae på en ting. Du nevner i et innlegg at du starter kveldsstellet når du ser babyen din begynner å bli trøtt. Hva med å starte litt før det skjer? Jeg har god erfaring med mine 3 barn, at det å være føre var, ofte fungerer supert:-) Om hun pleier å bli trøtt rundt 19, så prøv å starte kveldsstellet mellom 18.00 og 18.30 istedet. Kan godt hende at det kan hjelpe henne til å sovne lettere. Barn som er overtrøtte har alltid vanskelig for å roe seg. Og så er det jo en kjent ting at søvn avler søvn. Men rutiner, og det å være litt føre var, har iallefall fungert fint her i huset, og alle 3 har vært gode "sovere" fra tidlig av. Jeg tror at det er mye takket være dette tipset som jeg selv fikk som 1.gangs for 18 år siden:-) Lykke til, det går seg helt sikkert til:-))
Gjest Skrevet 23. november 2006 #53 Skrevet 23. november 2006 Attpåklatten:-) Så hyggelig å se deg igjen!!!! Alt bra? Takk, jeg tror nok det er en god ide ja:) Kanskje det ikke er senere men heller tidligere som er løsningen! *gliser fornøyd ved tanken* Å gud så deilig det hadde vært med baby som sovnet tidlig!!! Kanskje jeg kan se en hel film uten å sitte oppe til 2 om natta:p hehe... Så tusen takk, i morgen blir det nattstell TIDLIG:) Avlegger rapport på effekten så snart det er prøvd:)
Pufsepufsa Skrevet 23. november 2006 #54 Skrevet 23. november 2006 Heisann Må bare fortelle litt om å følge egen magefølelse kontra høre på "gode" råd. Vår første ville heller ikke sove. Da hun var fem måneder gikk jeg til slutt med på å la henne gråte etter tusen overtalelser fra bedrevitere - helt forferdelig. Rett etter var vi hos svigers der hun ikke ville sove igjen (hun hadde begynt å sove hjemme) - roet seg når jeg gikk inn til henne, gråt når jeg gikk ut (egentlig kjempeforbedring). Dumme meg spurte svigers om råd, og fikk beskjed om at hun bare manipulerte meg... Enden på visa var at ungen ble livredd for å sove, helt hysterisk om hun kjente hun ble trøtt. Jeg kuttet alle disse rådene tvert, men ikke før hun var 5-6 år begynte hun å bli trygg på å sove. Påstod at hun ikke sov, for hun ville det ikke.... De neste barna har vært mye enklere med soving, men de har også sovet med meg/på meg og sånn - noe også første gjorde før og etter eksperthjelpen... Så - lytt til magefølelsen. Alle barn er ikke like, og det kan være mange grunner for at de ikke vil sove.... Lykke til - det går over uansett....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. november 2006 #55 Skrevet 23. november 2006 Her er det bra:-) Prinsessen vokser og er bare skjønn (selvfølgelig;-) Det er jo helt underlig at jo tidligere de sovner på kvelden, jo lengre soveøkt har de faktisk om natten........søvn avler søvn:-) En snedig innrettelse det;-) Lykke til, gleder meg til å høre. Men ikke gi opp, det viktigste er at du starter leggerituale til samme tid hver kveld! Det tar nok noen kvelder før det er jobbet inn, men bare gjør det samme - igjen og igjen. Er helt sikker på at du får det til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå