Gå til innhold

Til dere som har hatt epidural

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Nei, kjennte ingen ting, hadde forferdelige rier underveis så lå i senga mens mannen min holdt meg fast mesn de satt den.

2. Den virka veldig godt, kjente absolutt ingen smerter resten av fødselen

3. Vet faktisk ikke, de ga meg riestimulerende og jeg kjente pressriene med en gang nesten.

4. JA MÅ HA EPIDURAL om smertene er like ille neste gang.

Må bare legge til at jeg ble satt igang...hadde 1 cm åpning i over et døgn...hadde ganske vondt i flere timer men helt utholdelige smerter i 3 av dem, heldigvis kom det en bra jormor og ga meg tidlig epidural og to timer etterpå var jenta født. Så vist noen kommer og sier at epidural stanser fødselen så er jeg ikke enig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må bare legge til at jeg hadde hadd smerter med under 1 minuts mellomrom i flere timer, og at da legen skulle sette den måtte han springe pga en ulykke så det tok en stund før de fant en ny lege....men da jeg fikk den var det som og komme til himmel...spiste og drakk og skravla litt med mann min om det som skulle skje og sov litt.

Pressa bare i 30 minutter før hun var ute og det gjorde ikke vondt i det hele tatt drakk tilogmed litt juice og skravla litt mellom pressrien....så epidural er helt himmelsk, det syntes foresten hver eneste sykesøster/jordmor/lege/barnepleier som var innom rommet....Så de var ikke strenge med epiduraln på sykehuset våre....

Skrevet

1. Syns dere den var vond å sette?

- Nei, det var nesten godt, for riene mine var så jævlige!!! Godt å fokusere på noe annet!

2. Virket den godt på dere? Under hele fødselen, eller fikk dere sterkere smerter underveis?

- Nei, den funket ikke godt. Jeg duppet innimellom, det var det den hjalp meg til å gjøre. Men smertene var så godt som like intense (nå skal det sies at jeg fikk 5 cm åpning på bare én time, og jordmor sa det var derfor smertene mine var så sterke)

3. Ble epiduralen avslått til pressingen, eller fikk dere ha den på til ungen var ute?

- Ble slått av fordi jeg ikke kjente pressriene. Til tross for smertene, kjente jeg at jeg var total følelsesløs da jeg kjente etter med hånden på underlivet. Dette gjorde at jeg hadde vanskelig for å presse.

4. Ville dere valgt epidural neste gang?

- Definitivt. Det var bedre enn ingenting, jeg hadde så vondt at jeg ikke følte meg som et menneske, men en ting som lå og hylte i min egen verden.

P.S: Merkelig nok ser jeg positivt på min fødselsopplevelse... :-)

Skrevet

1. Nei, ikke vond å sette, lokalbedøvelsen var et sviende stikk dog ;-)

2. Virket supert, fikk endelig slappe av på over 24 timer. Ble sterkere noen timer senere når pressriene startet, men det var til å holde ut.

3. Ble aldri slått av, fikk drypp i tillegg.

4. Vil velge det om jeg får flere barn, og anbefaler det til alle! Epidural var fantastisk!

Skrevet

1. Syns dere den var vond å sette? Nei ... hadde nok med riene som kom hele tiden jeg ....

2. Virket den godt på dere? Under hele fødselen, eller fikk dere sterkere smerter underveis? Virket kjempe bra, ble bare litt små kvalm

3. Ble epiduralen avslått til pressingen, eller fikk dere ha den på til ungen var ute? Ble slått av under pressriene

4. Ville dere valgt epidural neste gang? Ja

Skrevet

1: Nei. Merket ikke noe og gikk veldig fort.

2: Virket veldig bra og reduserte ikke styrken på riene. Fødte fort og greit og uten drypp.

3:Den stod på hele tiden men virket ikke på slutten, enda den faktisk ble skrudd opp. Men så skal det sies at jeg gikk fra 7 til 10 cm på to rier.

4: Jepp.

Skrevet

1. Kjente ikke de satte den engang...hadde jo såååå JÆVLIG vondt fra før av...

2. Den virket greit med en gang, men så stoppet den opp fødselen og gjorde alt til et lite helvete.

3. Den ble slått av og de måtte pøse på med drypp for at press riene skulle bli sterke nok.

4. Tjaei...altså veit ikke helt! Tror ikke det!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...