Gå til innhold

Åhh.. er det mulig!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så endte denne kvelden i en navn-diskusjon atter en gang.. Vi var enige om (trodde jeg) at vi begge likte navnet Silje til jenta vår. Men plutselig så var vi ikke det.. og resten av navna vi har snakket om ble kuttet ut nå..dvs, vi står på bar bakke igjen.. Dette er sååå frustrerende at jeg har ikke ord for det!!!! Har termin om 6 uker og vi sliter veldig med navnevalg..

Hva skjer hvis ikke vi har noe navn da?? Hvem er det som bestemmer til slutt? Folkeregisteret?

Noen som vet??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har aldri tenkt noe særlig på navn før etter fødselen - går bra det og. Tror du blir politianmeldt etter at ungen er blitt 6 måneder - så dere har plenty tid. Gå og sov litt på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere har god tid! Det er noe helt annet å diskutere navn når ungen er ute.

Dersom dere ikke har funnet navn innen 6 mnd får dere først purring fra folkeregisteret om dere har bestemt dere og giv ikke bestemmer de et navn. Har hørt litt forkjellig om hva de velger alt fra at de tar et av de 10 mest populære navnene det året til at de kaller barnet Sonja eller Harald (etter kongeparet). Dere blir ikke politianmeldt :)

Dere kan også forandre på navnet når som helst dersom dere skulle komme så langt at folkeregisteret faktisk navngir barnet.

Lykke til med navnvalget!

Det er utrolig mange fine jentenavn. Ta for dere familietreet. Jeg er sikker på at der finner noe vakkert i beste- eller oldeforeldregenerasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...