Gå til innhold

snufs, tror ikke jeg klarer å produsere nok melk.. (blei litt langt..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

han er bare 3 mnd, og jeg vil så gjerne fullamme han til han er 6 mnd! har massevis av melk på morgenen, men utover dagen er det akkurat som om det blir mindre og mindre, og på kvelden ser puppene ut som to vrengte votter.. vet ikke helt hva jeg skal gjøre! har ikke gitt han mme ennå, har foreløpig gått greit med bare mm. men i kveld virket det som om det kanskje blei litt lite før han la seg..

han har hatt fin vektoppgang, og har begynnt å sove hele natten fra 20.00 til 06.00 ca uten pupp imellom.. så virker jo som om han er fornøyd. kanskje det bare er jeg som stresser fordi jeg er redd for å ikke kunne fullamme, jeg vet ikke helt jeg.. litt lei meg her nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt leit dersom man føler at man ikke har nok melk, men gjerne vil ha. Jeg synes også i blant at det virker som om jeg har lite melk, puppene er temmelig slappe om kvelden. Men gutten min tar flaske med mme, har gitt litt ekstra av det etter siste kveldspupp for å fylle på. Pluss at jeg har gjort det som "trening" for at han skal klare å ta flaske. Og han drikker sjelden mer enn 10-20 ml... Hadde han ikke fått nok melk av meg hadde han nok drukket mye mer... Sikkert det samme med deg, du har sikkert nok, det er bare slik at puppene er tommere om kvelden... :o)

Skrevet

PS. Hadde du ikke hatt nok melk, hadde babyen din vært grinete og misfornøyd, og hadde helt sikkert ikke sovet så lenge om natta! :o)

Skrevet

Vet du? Dersom han sover fra 20-06 så har du riiiikeli!!!!!!!!!!!!!! Hadde ikke bekymra meg en plass!! Tror de fleste har noe slapper pupper på kvelden enn på morran:) Mine er ganske okei på morran, men fytti, på kvelden; Vrengte bukselommer; oh jess:)hehe..

Skrevet

Det er vist helt normalt å ha mindre melk om kvelden. Da får babyen i seg mer fløte melk som det er mer næring i enn den tørste melken som de får i seg om dagen. Så lenge han virker fornøyd så kan du fint fullamme. Du kan jo eventuelt pumpe ut litt på morgenen for å ha til å gi ham på flaske om kvelden, hvis han virker mer sulten etter å ha spist opp det som er i puppen.

Skrevet

Det virker som om du klarer jobben med å fullamme helt strålende!!

Det er helt normalt å ha mye melk om morgenen og mindre utover dagen. Det er helt vanlig og riktig at puppene virker tomme om kvelden, enda de ikke er det:-)

Hvis vektoppgangen er fin får han nok melk, og pris deg lykkelig med at du har et barn som sover fra 20 til 06.. Det er bevis nok på at han får i seg mer enn nok melk!

Skrevet

Jeg hadde det på akkurat samme måte rundt 3-4 mnd alderen. Følte jeg ikke hadde nok og strevde litt med det. Hadde så lyst å fullamme til 6 mnd.

Bare stå på og slapp av. Det er sikkert bare en "fase"- det var det med meg hvertfall. Jeg måtte gi litt mme om kvelden- men det hendte bare noen få ganger. Fortsett å legg ham til brystet- gjerne oftere slik at din produksjon går opp.

Jeg ammer ennå- og jenta mi er snart 12 mnd.

Fullammet til 6mnd:-). Nå spiser hun grøt, skiver og middag i tillegg til pupp.

Lykke til.

Skrevet

tusen takk for svar alle sammen!! kjenner det ga et lite puff til selvtilitten her! håper virkelig jeg kan fortsette å fullamme. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...