Gå til innhold

NKI fjernundervisning - Må spørre litt ;)

Crawling&Vesla

Anbefalte innlegg

Har så lyst til å bestille Helse og sosial kurset nå! Men lurer på noen ting som kanskje dere som allerede driver på kan svare meg på =)

På lånekassa, går helse og sosial under vidergående opplæring eller under annet siden det ikke er på en vidergående skole men fjernundervisning?

Har hvor mye foreldrene mine tjener noe med om jeg får stipend/lån egentlig siden det er fjernundervisning?

Får dere stipend eller lån?

Synes alt dette stipend/lån greiene er så vanskelig å sette seg inn i.. Bestiller jeg bare kurset først og så søker om stipend/lån når det har kommet? Hva om jeg ikke får det da.. Eller får alle?

Sorry hvis detta var litt surrete skrevet men lurer på så mye, så koselig om noen vil hjelpe meg litt i denna jungelen jeg er i ;)

Skiftet nick forresten. Skiftet ut Candi med Nina =)

Fortsetter under...

Jeg vet ikke reglene med vgs på fjernundervisning... Men når du skal søke om lån, må du nok vente til du har plass, og så søke på papir via skolen, altså ikke på normalt vis. Jeg tror også at alle får plass. Jeg studerer på nks, og må si at jeg syns det er et veldig godt alternativ til vanlig skole :)

Jeg fant ut att det går under annet i alle fall.

I følge støttekalkulatoren på lånekassa kan jeg få lån på 81400 kr hvis jeg tar det som fulltid og 40700 som deltid. Men hva burde jeg velge da?

Og hvordan er det med utbetalinger siden jeg da ikke starter i august sånn som på vanlig skole?

Maser jeg fælt. Men har lyst til å starte på det snart =D Få noe å gjøre.

81400 i året? Eller semesteret? For du får vel dekket 100 % av skolepengene. Da blir det vel ca 6000 i måneden, eller mindre når du også skal betale for skolen. Utbetalingene går sikkert per semester... Kanskje du får utbetalt alt på en gang siden du ikke skal følge en tidsplan.

Jeg ville anbefalt deg å ringe lånekassen å spørre, men har erfaring med at det ikke fungerer. Alt for mye telefonkø.

Er du alene forresten? Eller har du en mann som kan hjelpe deg? Det er uansett gøy å ha noe å gjøre på...

Bare glad for å hjelpe, selv om jeg ikke har såå mye peiling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...