Gå til innhold

April: Jøss! Hun spiste GRØT!!!!!

Anbefalte innlegg

Kokte litt risengrøt i dag, for skal lage riskrem i dag -for å bruke opp all fløten i kjøleskapet... Og tenkte å lure henne til å smake på det... -Trodde det var helt døfødt...men hun spiste jo MASSE!!! -Dvs 15 skeier kanskje... -normalt kommer den føste skjeen ut igjen med en gang! (innholdet, da..ikke selve skjeen...)

Wow. Er i sjokk enda jeg... hehe... Dette var ikke helt venta.. JAja..nå skal jeg lage ferdig riskremen til dansprogrammet... ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7176285-april-j%C3%B8ss-hun-spiste-gr%C3%B8t/
Del på andre sider

Fortsetter under...

wow - hadde du noe oppå? Jeg har prøvd å servere Matilde semulegrøt for det liker jeg så godt selv, men det har IKKE blitt godt mottatt, enten jeg har sukker, kanel og smør på eller ikke...

Hmm.. spiser ikke barna deres grøt?

Alexandra elsker babygrøten, risengrøt, semuliegrøt( aner ikke hvordan det skrives) Og forøvrig all anna grøt hun har spist.. hehe...

Men så spiser jo igrunn hun alt som kommer inn i munnen da ( heldigvis)

Så kjekt at lille frøkna di har bestemt seg for å like grøt da :o)

Natalie spiser vel noen få skjeer.. 4-5.. men sist spiste hun masse, men aldri mer sier jeg! Absolutt hele greia kom opp igjen noen timer senere!!

Men 8mnd frukt grøten spiser hun hver dag, men ikke noen annen grøt da..

Annonse

Maja ville heller ikke ha 1årsgrøt da hun rundet året, men NÅ vil hun ha den. Tror det er viktig å fortsette og prøve og ikke bare godta etter et forsøk og to at de ikke vil ha det. Det heter at en etter 14 forsøk først kan si om et barn liker noe eller ikke, og dessuten så utvikler jo smaksløkene deres seg hele tiden, så plutselig kan de like noe en dag som de ikke likte dagen før (og motsatt...). Mye har også med konsistens og ikke smak å gjøre, det er bare å prøve og la dem smake på alt dere spiser selv, de er tross alt ikke babyer lenger, og de fleste av dem har flotte tenne de kan tygge med, så f.eks. oppdeling av skiva i småbiter er også å gjøre dem en bjørnetjeneste. Men ENKELTE dager er det minibiter av skiva som må til for å få det ned, men heldigvis er ikke det en daglig greie...

Men til synne vil jeg bare si at jeg synes det var SUPERT både at du kom på å la henne smake, og ikke minst at hun likte det!! Kos dere med grøten!! (Her står risengrøt i ovnen og venter på at gubben i bua skal komme hjem så vi kan ha grøt til middag hele gjengen!!)

hehe...må bare få si at vi har gitt grøt fra hun var 5.5 mnd...hun likte det ikke da...og etter 5 mnd med "tvangsforing" nesten... likte hun det fremdeles ikke... Har prøvd alle typer..alle konsistenser... hun liker det rett og slett ikke... Så det var en lettelse når vi bare la bort hele grøtgriset og gikk over til kun skive...

menmen..skal iallefall gi henne grøt når vi har det!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...