Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp laget middagsmat til lillegutt på 7 mnd. Har laget 6 porsjoner med en veldig god oppskrift med kylling, brokkoli, gulrøtter og poteter. Har funnet den i en bok om barnemat. Det stod at jeg skulle ha en ts kardemomme. Da jeg hadde tatt det oppi kom jeg til å tenke på at det kanskje ikke er så bra for baby med krydder. Men den var tatt ut av en bok og var beregnet på baby fra 6 mnd. I tillegg så jeg etterpå at krydderet var gått ut på dato - 2005. Men det er vel ikke farlig at krydder går ut på dato. Er vel bare at det mister smak eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter*

Vel, farlig eller ikke, vet jeg ikke... Ville kanskje kjøpt ny, men...

Dytter denne opp, jeg! Jeg lurer nemlig på hvilke krydder som passer i (hjemmelaget) barnemat. Er så dumt at det på mange av krydderglassene ikke står hva de inneholder. F.eks. hvitløkskrydder burde gå bra, men ikke hvitløkssalt... men står jo bare hvitløkspulver ofte... vet ikke hva det er oppi, med andre ord...

Regner med at oregano, timian, kardemomme, kanel, littegrann pepper, basilikum, persille osv. går heeeelt fint. Men unngå salt, grillkrydder, chilli og sånne ting:)

Skrevet

jeg vet ikke men at krydderet har gått ut er ikke værre enn at smaken er forringet så det betyr vel ikke så mye. kardemomme er vel ikke sterkt må vel være greit for barn

Mye krydderblandinger innneholder salt så skjekk innholdet før du bruker det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...