Hufsla Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Jeg søker nemlig nye ideer. Sønnen vår har en krok i stua hvor han har ett lite bord med to stoler til, og resten av lekene i ei kasse på ca 50 x 40. Dukkevogna, gåbilen og den store lastebilen står ved siden av, og så har han noen bøker på ei hylle under ett bord. Han har nok like mye leker på rommet sitt, de som ikke er fullt så populære havner der. Men hvordan har dere det? Og er barna deres med og rydder, i såfall hvordan får dere det til? Min var med i dag riktignok, så av og til er det greit. Dersom han ikke vil så maser jeg ikke.
anonymusmamma Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 På stua har vesla et lekekjøkken samt en stor lekekasse med duploklosser. Samt at det alltid er ett eller annet som ligger igjen her som egentlig har sin plass på rommet. Vi bor i er 75kvm lelighet så det er plassert der som plassen er. På soverommet har vi ei bokhylle der vi liksom skulle få plass til så masse leker, men den er full og vi hadde nok greit å fylle opp ei til, men vi vil ikke kjøpe noe møbler før vi får oss hus. Ofte så rydder jeg etter at hun har lagt seg, men av og til så hjelper hun meg og er stort sett velvillig til det så lenge vi rydder begge to. Hun er ikke så begeistrer for å rydde alene. Dersom hun f.eks pusler og så vil leke med togbane så må hun rydde opp puslespillet først da, eller så flyter det. Det hender seg hun nekter der, men da blir det ikke togbane. Tror hun har skjønt tegninga nå..
tuninna ♥ 2pp Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Hun har alle lekene på rommet sitt. Har høy seng med masse leker under, pluss et par lekekasser og noen hyller med leker. Hun har stort rom. Min rydder alltid opp etter seg, har lært det i barnehagen, det er ejg veldig glad for
tikktakk Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Min sønn på 2år har alle sine leker nå på rommet - han får lov ha de i stuen å leke med,men før sengetid rydder vi sammen. På rommet hans har jeg bokhyller som jeg har satt plastkasser i (Ikea) på hver av kassene har jeg laget tegninger som viser hva som er oppi kassene. Musikkinstumenter, Lego og byggeklosser, togbane, baller, biler, bamser/tlf/og litt andre bilder - det er nemelig litt forkjellig i en boks, men dette fungerer - enkelt for han å rydde og å finne lekene sine. Andre ting som snekkerbenk, gåbil og motorsykkel, bilgarasje o.l står etter hverandre på rommet hans. Vi har ikke så stor plass og dette gjør det veldig bra for alle parter syns jeg da. Og alle bøker/dvd/cd o.l har sin plass i bokhyllen samt tegnesaker-plastelina-maling har sin hylle. lykke til håper du fikk litt ideer.
twmt Skrevet 22. november 2006 #5 Skrevet 22. november 2006 vare har mye leker. så jeg har gjort det slik at de får kun ha det de leker med på rommet, resten er på loftet. så eldstemann har tog og bøker på romet, han er 4 år, og den ordensmannen.. mellomste er snart 3 og han har lego,bøker og gråtassleker, han er allergisk mot å ha det ryddig, etter at jeg har ryddet å vasket, kommer han inn å sier: oj, ryddigt, ikke bra... så har han tømt alt utover. ja så har de pusslespill i skapet
ak24 Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 mathias har det meste på rommet sitt.der har han bord og en benk med plass under til å ha leker i.. han har en bokhylle med bøker .også en trofast hylle fra ikea med skuffer i.der har han playmo og dyr.oppå hyllene har han cd spiller,dinosaurer og littlepeople branstasjon.på gulvet har han garasje og en kasse med biler.. han har skyvedørsgarderobe som jeg har en eske med duplo og en med togbane i. i stua har han en snekkerbenk i et hjørne.puslespill og tegnesaker oppevarer jeg i en skuff i gangen. han er ikke glad i å rydde men gjør det når vi sier han må.det er lett å rydde da alt har en plass.
ak24 Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 også har vi alle de store lekene ute nå.som motorsykkel,gåbiler og slikt...dukkevogna har han inne da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå