tonebf Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 søkte i september, vil jeg få noe vedtak eller brev på om jeg får dette og evnt når? og vis jeg får blir disse pengene utbetalt i januar eller?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 pengene kommer fra januar ja,med måndlige beløp fremover. jeg får min siste i desember fordi jeg har flyttet og har mye mindre husleie nå, så da er det ikke vits i å søke engang.
winneboo Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Jeg fikk nettopp brev om at jeg hadde fått innvilga bostøtte nå for september,oktober,november og desember. Så de er treige med å sende ut ja. Får et brev hver 4.mnd om at bostøtta er innvilga for den terminen. Så da får du første utbetaling på konto i januar.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Har du fått svar? Jeg har ikke fått noe brev enda.. Søkte i sept. Betyr det at jeg ikke får innvilga? Eller får jeg lkanskje svar snart?
winneboo Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Meg du spør? Nei jeg har ikke fått noe svar om jeg får bostøtte fra januar av. Har nettopp fått brev om at jeg har fått innvilga bostøtte de siste 4mnd av året. Så vi som får bostøtte fra januar av får nok ikke noe brev før utpå vinteren, for jeg har alltid fått brev 1-2mnd etter at utbetalingene har begynt så de er ikke akkurat kjappe.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #6 Skrevet 22. november 2006 Såpass ja.. Så hvis jeg får innvilget bostøtte med utbetalinger januar, februar, mars og april så får jeg ikke noe svar på det før i jan - feb? Hvis det skulle være noe feil i søknaden da, får jeg heller ikke beskjed om det før da? Må man søke på nytt igjen etter 4 mnd, eller er det bare hvis noe har endret seg?
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 Men er det noen av dere som vet om man får etterbetalt på bostøtta?...Søkte i slutten av august, fikk beskjed om at jeg da søkte for sept,okt,nov,des og ville få svar i begynnelsen av januar og evnt utbetaling fra da..
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #8 Skrevet 22. november 2006 All bostøtte etterbetales. Du får svar i begynnelsen av januar om du får, og hvis du da har fått innvilget får du utbetalt et beløp den 1. hver måned i januar-februar-mars-april. Så må du søke på nytt igjen i januar/februar om du skal få bostøtte utbetalt mai-juni-juli-august.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #9 Skrevet 22. november 2006 Dersom det skulle mangle noe i søknaden vil du normalt få beskjed om dette i disse dager, men de er veldig sløve. Kan hende du får avslag i januar om det er noe feil i søknaden, og så må du klage på vedtaket...og de har opptil 4 mnd behandlingstid på klagesaker. Idiotisk system.. Spørs om du må søke på nytt, men om du må det og det er uten endringer er det bare innom boligkontoret og skrive under på noe papirer, slipper fylle ut skjema på nytt.
tonebf Skrevet 22. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 22. november 2006 hmmm ser det er noen som har skrivd at jeg må da søke på nytt igjen til januar, må man virkelig søke på nytt hver termin?
winneboo Skrevet 22. november 2006 #11 Skrevet 22. november 2006 Da får du svar i januar\februar mest sannsynlig ja. Vis det skal være noe feil i søknaden så tror jeg neppe de sier ifra før. Men hva skulle vært feil? Enten så får du, eller så får du ikke. Du trenger ikke å søke på nytt hver termin med mindre noe i søknaden forandrer seg..f.eks du flytter, får høyere inntekt,lavere inntekt,samboer osv. Er alt det samme fortsetter du å få bostøtte videre fremover.
winneboo Skrevet 22. november 2006 #12 Skrevet 22. november 2006 Nei det må du ikke. Har svart anonym på det samme litt lenger oppe
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #13 Skrevet 22. november 2006 feil kan være at de mangler bekreftelse på låneopplysninger, husleie etc. Fikk brev fra de i forrige uke om at de manglet noe opplysninger og frist for å sende inn papirer 1. desember, så fullt mulig at det er noe "feil" med søknaden. sist termin fikk jeg ikke noe slikt brev, bare avslag..måtte så klage og venter fortsatt på svar på den. Men må man ikke uansett søke på nytt en gang i året, selv om det ikke er endringer?
winneboo Skrevet 22. november 2006 #14 Skrevet 22. november 2006 Oki, har fyllt ut begge gangene med en saksbehandler jeg da, for å være sikker på at alt er gjort riktig. Du må¨ikke søke på nytt en gang i året, for de trenger ikke samme opplysningene mer enn en gang. Du skal bare søke på nytt dersom noe forandrer seg.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #15 Skrevet 22. november 2006 Bor i Bergen, og her må jeg søke for hver termin. selv om ingenting har forandret seg!!
winneboo Skrevet 22. november 2006 #16 Skrevet 22. november 2006 Da har dere annrledes regler enn her hvor jeg bor, for jeg trenger ikke det. Har hatt bostøtte i over 7mnd nå å har ikke trengt å søke på nytt. Søkte nå i oktober på nytt men det var fordi jeg flytta å ikke lenger leide så da blir tallene annerledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå