Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Introduserte den første grøten forsiktog med øking av en skje pr dag.Men må ALL ny mat introduseres forsiktig?Tenker på nye pureer, middagsglass, nye grøttyper, osv?
Gjest Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Når de først har begynt å spise en matvare, trenger du ikke å gå så forsiktig fram når du bare forandrer smak, da er det bare å gi det du pleier(f.eks nye middagsmatglass). Men hvis du f.eks har startet med grøt og skal begynne med middag, blir det gjerne til at det blir litt forsiktig smaking først. Dette fordi middagen har en helt annen smak og konsistens enn grøt. Og det er uvant for babyen, og ikke sikkert de liker det med en gang.
Gjest Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Lurere jeg på også. Vil jo i så fall ta veldig lang tid å introdusere ny mat da jo. Nå når jeg skal introdusere ny middag gir jeg han halvparten av middag jeg har gitt før og halvparten av ny middag. Men trenger man egentlig å gå så forsiktig frem for hver gang ?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Dette har jeg også lurt på. har ikke vært så nye med det. Om det hadde vært så viktig syns jeg godt at barnematindustrien kunne laget smaksposjoner istedenfor de enorme glassene. Jeg ser litt an, men har alltid startet med to-tre skjeder iallefall. det har gått fint. har også gitt på dagen så man vet at det ikke blir en søvnløs natt om de skulle reagere, Håper flere svarer her, jeg lurer også.
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Fra for eksempel grøt til middag og fra frukt til brød tar jeg det gradvis men fra en grøt til en annen grøt eller fra 4 mnd middag til 6 mnd middag så får han det han vil ha.... Og overgangene skjer på dagtid. Liker han det ikke så prøver jeg bare på nytt og på nytt så noe gradvis tilvenning skjer fra gutten min sin side uansett.....
Gjest Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 Jeg ville bare gitt han av den nye smaken. Trenger ikke å blande de. Men man merker fort om det er noen glass de liker bedre enn andre. Må jo ha lov til å ha litt forskjell smak de og:-)
Tigergutt Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 Det var kun grøt og de første middagsmåltidene vi introduserte gradvis. Da hun først spiste grøt og middag, så varierte jeg med ulike slag og smaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå