Aga:-) Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Når har dere tenkt å slutte med ammingen? Når er det naturlig for dere? Jeg har planer om å amme til jenta ikke vil ha mer, det har jeg også gjort med de to andre (hhv 22 mnd og 14 mnd).
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Jeg hadde håpet på å amme henne til 6mnd,men det ser dårlig ut her.. Hun vil nesten ikke ha noe lengre, så jeg har gitt opp hele ammingen.. Bare vært styr fra dag1. Trodde det skulle være lett jeg, men nei det var det jammen ikke..
Line_78 Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Gutten min er drøye 10 måneder nå, og her ammes det mye enda. Så den foreløpige planen er som din Aga, amme til han ikke vil ha mer (så lenge det ikke vil si mange år da ;-) ) Men vi må jo uansett snart trappe litt ned (i hvert fall på dagen) nå som jeg begynner å jobbe igjen.
-carina- Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Jeg har i alle fall tenkt til å følge anbefalingene og fullamme til 6 måneder. Men tok en liten vekt-sjekk på 4 måneder. Hvis han ikke gjør noe særlig vektøkning frem til 5 måneder kan det hende jeg begynner med grøt da... Skal jo begynne å jobbe igjen når gutten er ett år. (Skal jobbe 6 uker mens mannen er hjemme, men da tenkte jeg i alle fall å ta ammefri hver dag). Jobber turnus, så jeg vet ikke om det blir vanskelig å fortsette med ammingen etter at jeg har begynt å jobbe. Har lyst til å amme over ett år, men jeg får se hvordan det fungere i forhold til jobb... )
Tigergutt Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Jeg tar det litt som det kommer, men håper hun vil ha pupp noen måndeder til. Nå er hun 7,5 mnd, og spiser fremdeles pupp 2 ganger på natten og 3 ganger på dagen. Jeg begynner å jobbe i februar, så da blir det vel en naturlig nedtrapping. Ser ikke bort i fra at jeg kommer til å fortsette med å amme morgen og kveld etter 10 mnd.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 Tar det som det kommer og hun får amme så lenge hun vil. Med førstemann ammet jeg i 19mnd og da stoppet hun selv, litt glad for det da for da kom Olivia bare en mnd senere. Husker jeg var litt sliten av å amme nathalie da og det var deilig å få puppene litt for meg selv igjen. Men gikk helt fint å begynne å amme når olivia kom, da hadde jeg fått min pause:)Olivia er ikke så puppegal som hun første var så er ikke så sikker på at hun gidder å amme så lenge, men tiden vil vise:)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 Tar det som det kommer. Så lenge jeg har melk er jeg fornøyd. Har jo lyst å amme lengst mulig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå