Gå til innhold

Hvor lenge ammet dere og hvordan trappet dere ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sluttet dere å amme? Ga dere erstatning i stedet dersom dere sluttet før barnet var 1 år? Hvordan trappet dere ned og hvor lenge ga dere bare 1-2 måltid pupp i døgnet? Ga dere alltid pupp til måltider med grøt/mos/middag?

Lurer bare på når jeg skal slutte/trappe ned. Han er 6 mnd nå, og tenker jeg ammer til våren. Men tenker også å bli gravid igjen i mai.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte jeg skulle svare på dette, men det er utrolig hvor fort en glemmer! Skal vi se..jeg sluttet for godt å amme når vesla var 13 mnd. Da hadde hun bare fått morgenpupp i ca en mnd. På slutten fikk hun ikke hver dag heller - droppet det hvis vi skulle tidlig opp om morgenen.

Gikk ganske greit å slutte - siden hun bare fikk i senga mi den siste tida så unngikk vi bare morgenkosen sammen der en stund. Da ble det ikke noe "masing" og sutring etter puppen.

Jeg ammet ikke til hvert måltid etter 6 mnd. Tror jeg ammet 4x om dagen eller noe, en gang om natta og innimellom. Vesla fikk vel bare 1 og etterhvert 2x fast føde om dagen da.

Etterhvert som hun spiste mer og mer ordentlig mat, ble det naturlig nok mindre amming. Var vel bare morgen-og kveldspupp igjen rundt 9 mnd-alderen

Er jo veldig forskjellig dette her - et par på barselgruppa mi ammer ennå - masse..er selvfølgelig vel og bra det, men virker litt slitsomt til tider.

Regner med at du vet at du kanskje ikke blir gravid før du slutter helt å amme?

Skrevet

Glemte forresten noe vesentlig - vesla mi er 14 mnd nå:)

Skrevet

Jeg sluttet å amme da guttungen var 14 mndr. Han styrte egentlig avvenninga selv,så det gikk knirkefritt.

Han krevde mindre og mindre pupp etterhvert som han fikk mer fast føde,så til slutt gjensto kun en liten koseskvett før leggetid. Den kuttet jeg ut en kveld og bare sang litt og hadde ham på fanget en stund før han ble lagt,og det gikk helt fint.

men nå er jo alle barn ulike,så det som passet for meg og sønnen min,trenger ikke nødvendigvis passe for dere.

Syns du skal se om interessen for puppen etterhvert går over fra "tørsteslukker" til "sutteklut".......da ordner nok resten seg helt fint.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...