Gå til innhold

Kan jeg be om sykemelding....?

Anbefalte innlegg

Jeg er student,har to jobber (slit) .

Det har seg sånn at jeg er uallminnlig sliten...sover dårlig om natten, er utslitt, klarer ikke mer.

Jeg tror jeg har en depresjon,har følt det slink i 2,5 år.

Når maser begge arb.giverene mine på at jeg må jobbe mer. Jeg har innleveringer,eksamener ,fremføringer og annet som må lese på.

Nå sier kroppen min STOPP! Er så lei meg....men jeg klarer ikke mer.

På toppen av det hele klarte jeg å brekke to av tærene mine igår så nå klarer jeg ikke å gå...

Kan jeg få sykemelding eller er det for drøyt å be om det`?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7175178-kan-jeg-be-om-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke for drøyt å be om sykmeldig hvis du føler seg slik- gå å snakk med legen din, forklar situasjonen din og han/hun vil nok hjelpe deg og finne en løsning.

To jobber og studier hørtes jo litt mye ut i utgangspunktet- hva med å slutte i en av jobbene hvertfall?

Du må ta vare på deg selv, lytte til de signalene kroppen sender deg.

Det høres ikke ut som det er helt bra for deg å ha to jobber ved siden av studiene, du kan jo kanskje vurdere å si opp den ene jobben slik at du får litt mer overskudd?

Jeg studerer også, og har akkurat begynt å jobbe. Jeg har sagt klart ifra at jeg kun kan jobbe en dag i uka, ikke noe mer, for skolen går forran alt. Og jeg vil gjerne ha litt tid til å leve utenom også.

Nå vet jo ikke jeg om du gjør det av økonomiske årsaker, men hvis du kan kutte ut den ene jobben syns jeg du bør vurdere det.

Du kan jo be om en sykemelding, men det ordner kanskje ikke ting på lang sikt for deg?

Ønsker deg lykke til, det er forferdelig å føle seg så sliten!

klem fra

Ja, sykemeld deg, dette høres ikke ut som noen holdbar situasjon! Har du noen mulighet for å si opp en av jobbene da, og jobbe mer i den andre? Da betaler du jo mindre skatt også! Og hvis du er ekstrahjelp på disse stedene, har de faktisk ingen rett til å kreve at du skal jobbe mer; du er jo student! Det er ingen som kommer og takker deg om ti år fordi du jobbet helsa av deg og fikk dårlige resultater på studiene dine desverre;(

*trøsteklem*

Annonse

Sett bort i fra de stakkars tærne dine, så ville jeg sagt nei, det er ikke for drøyt!

Jeg ville sagt at det er bedre å få samlet kreftene en periode før du går på en skikkelig smell. Er arbeidsgiverne dine ok? Kan du prate med de? Fortell hvordan ståa er, at det er for mye nå og du kan ikke jobbe mer. Vil presset dempe seg noe så som det er snart semester slutt? Hvis det stemmer, så kan du jo si det og forklare at du vil muligens kunne jobbe noe mer senere.

Om du kan i kveld, sett deg ned med en god kopp kakao/te/kaffe, ta et pledd og se på grey's anatomy/csi miami etc! Kos deg litt -du har fortjent det!

Takk for svar!

Jeg kan ikke si opp jobbene...den ene er julejobb...der går kontrakten ut etter jul..der MÅ jeg stille opp. Grunnen til at jeg skaffet meg denne jobben var at det bare ble jobbing annenhver lørdag på den gamle,fordi en av de fast annsatte var blitt friskmeldt. Jeg måtte skaffe meg noe mer for å få penger. Nå er plutselig hun blitt sykemeldt igjen...å jeg må jobbe mer,men det går ikke!!

Dessuten kan jeg ikke si opp der for da har jeg ikke jobb etter jul.

Herregud....jeg knekker snart sammen..

Nå skal jeg gjør som pus med liten pus sa,ta på meg ett pledd,drikke te å se på bonderomantikk!

Men viss jeg får evt sykemelding,er det fra jobbene eller studiene?

Hmmm.. Sjefen din kan vel fortsatt ikke presse det til å jobbe mer selv om hun andre har blitt sykemeldt igjen??? H*n kan vel jobbe ekstra selv også? Er det ingen andre? Vet hvordan det er å ikke klare å si nei.. ikke alltid så lett.

Tror forøvrig det er mulig å få sykemelding bare fra jobbene fordi man kan tilrettelegge studier i større grad. Har ei venninde som bare blei sykemeldt fra jobbene sine (men da var ho gravid da).

Hei :-)

Du beskriver nesten hvordan jeg hadde det tidligere i høst. Jeg dro til legen og fortalte hvordan jeg hadde det, og han sykemeldte meg med en gang. Hadde da vært sliten veldig lenge og fikk "kjeft" (godsinnet sådan) fordi jeg ikke hadde kommet før. Slike signaler fra kroppen skal man ta på alvor. Det er bedre du tar en liten periode med sykemelding nå enn at du brenner deg helt ut! Mange som har gått for lenge uten å ta kroppen på alvor blir sykemeldt i lang tid. noen flere år... Selv var jeg 100 % sykmeldt i 6 uker, gikk så 50 % i 5 uker og nå er jeg sykmeldt 49 % ut 2006.

Ta deg en tur til legen du og fortell hvordan du har det.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...