LisaColli Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 har vært på apoteket og kjøpt dette: neglesaks for baby neseblåse dentinox tannmiddel for spedbarn zinksalve, olje, creme og bad fra babyline har tenkt å kjøpe mesoft kanskje. er det noe mer jeg trenger?
2nj♥ Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 termometer mesoft er kjekt ja inotyol-salve anbefaler jeg om babyen blir sår på stumpen
selfangerkjerringa Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 henger meg på den der... hva ER mesoft? Dette er forøvrig min stelleliste til baby: - silulen sinksalve - NAF badeolje - babytermometer (med myk tupp) - a-creme eller weleda (ikke sikker) - bruker vanlig negleklipper - våtservietter - en haaaug med vaskekluter i div.stoff gleder meg masse kjenner jeg
2nj♥ Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Mesoft kompresser 10x10cm er super til å vaske babyen med om man ikke vil bruke våtservietter eller vaskekluter etter hvert bleieskift. Får kjøpt de i pakker på 100 på apoteket. De er mye og gode. Skyller de i lunkent vann og vasker stumpen. Og kast.
LisaColli Skrevet 21. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 21. november 2006 termometer ja, det må jeg skaffe!
selfangerkjerringa Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 presiserer at jeg tenker på sånn vnlig febertermoneter, ikke badetermometer - det syns jeg er unødvendig. Philips har en god modell med bøyelig tupp, mye mer behagelig for ungen siden det beste er å måle i stumpen.
Hanne og jentungen Skrevet 21. november 2006 #8 Skrevet 21. november 2006 Har ikke kjøpt noe enda jeg. Kanskje jeg er rar, men mye av det som ramses opp oppi her virker så unødvendig. Jeg kjøper det heller når jeg ser at jeg faktisk trenger det.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #9 Skrevet 21. november 2006 Libero sine vaskekluter er også kjempefine. de tørre. dem blir kjempemyke med litt vann på..og MYE billigere enn mesoft..
selfangerkjerringa Skrevet 21. november 2006 #10 Skrevet 21. november 2006 hehe jeg HAR jo alt fra før da Eneste jeg må kjøpe er weledakrem, men det skal jeg ha til 2-åringen uansett. Er helt enig med deg - det er mye som kan virke unødvendig. For min del er det greit å ha det meste i hus siden vi bor et stykke unna butikker og sånt, og vi ikke vet helt når ungen kommer. Har enda ikke fått tak i bil nr.2 så jeg er litt stuck hjemme for tida.
Hanne og jentungen Skrevet 21. november 2006 #11 Skrevet 21. november 2006 Vi skal forresten kjøpe oss tøybleier:) Har all intensjon om å bruke engangs når vi ikke er hjemme, men hvorfor produsere mer søppel enn nødvendig?
selfangerkjerringa Skrevet 21. november 2006 #12 Skrevet 21. november 2006 all honnør til de som orker å drive med tøybleier!!! Kan nok hende jeg hadde vurdert det hvis det var førstemann jeg ventet nå.. men med en 2-åring fra før så orker jeg rett og slett ikke. Syns forresten det var et flott tiltak at Stavanger kommune gir tilskudd til de startpakkene med tøybleier!
LisaColli Skrevet 21. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 21. november 2006 ok. tenkte å bruke engangs vaskekluter når jeg er ute, og gaskluter hjemme. hanne: det er mye som kanskje ikke er så nødvendig. selv har jeg bare kjøpt det jeg mener er mest nødvendig, for min del. føler ikke at jeg overdriver heller er førstegangs, så jeg vil helst ha litt på plass, så får jeg heller se an senere hva som evt skal kjøpes inn mer av liker å kjøpe inn litt ting til babyen jeg! ka-ping: ja var febertermometer jeg tenkte på jeg også.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 21. november 2006 #14 Skrevet 21. november 2006 Du har det du trenger syns jeg. Når de er små er det ikke mye stelleprodukter som trengs. Det er jo ikke nødvendig å bruke såpe i starten. Febertermometer er kjekt å ha, samt en pakke med paracet stikkpiller. Anbefaler mesoft ja. Jeg liker ikke vaskekluter, syns det er litt uhygienisk. Så mesoft er veldig greit å bruke. Noen store gode og myke badehandklær er også kjekt å ha.
2nj♥ Skrevet 21. november 2006 #15 Skrevet 21. november 2006 Har prøvd libero sine, men synes mesoft er mye bedre jeg da, og 16-18kr for 100 stk er vel ikke dyrt??
mamman til M&M Skrevet 21. november 2006 #16 Skrevet 21. november 2006 sånn til å rense navelen med er kjekt å ha:)klorhexidin eller hva det heter...
LisaColli Skrevet 21. november 2006 Forfatter #17 Skrevet 21. november 2006 ja klorhexidin er smart å ha uansett, baby eller ikke
stacya fikk jente 27.11.06 Skrevet 21. november 2006 #18 Skrevet 21. november 2006 vil gjerne støtte de som anbefalte inotyol salve og A-krem. Veldig bra produkter. Synes den salven er mye bedre enn zinc som er vanskelig å vaske bort. Har også kjøpt inn badeolje og bad fra babyline, og mesoft kluter (skal bruke de - fukte de og putte i brødpose- når jeg er borte isteadenfor våtservietter). Våtservietter svir noe forferdelig (prøv de på ansiktet ditt selv så ser du), bruker bomulls kluter med farget kant hjemme for a vaske stomp og ansikt.
LisaColli Skrevet 21. november 2006 Forfatter #19 Skrevet 21. november 2006 ja har hørt at våtservietter ikke er helt bra, så det styrer jeg unna! har A-creme som jeg bruker selv. den er kjempegod!! takk for tips om inotyol-salve, får se når babyen kommer ut om det trengs. skal ha det i bakhodet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå