MathildeC Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Jeg leste nemlig i en svangerskapsbok at man skulle vaere forsiktig med aa ta supplementer av vit A, det stod faktisk at dette skulle unngaas helt. Men dette supplementet ("beregnet paa deg som vil bli gravid eller er gravid") har jo vit A i seg. Naa er jeg faktisk litt engstelig for at jeg faar for mye i meg med dette supplementet + vanlig kosthold. Men er det laget for gravide MAA de jo ha forsket paa dette vel??? Noen av dere som har hoert noe om vit A og supplementer? Jeg tar pillene fortsatt altsaa, men ble faktisk litt bekymret. Det var saa sterke ordelag i den boken..
Gjest Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Nei, jeg tar bare folat og omega3, synes det holder lenge så lenge jeg får i meg normalt med mat. Man skal være forsiktig med for mye vitamin A ja, det gjelder til ungene også, man bør ikke gi både tran og sanasol samtidig foreksempel.
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Jeg har ogsaa lest at normalt kosthold boer dekke behovet for A vitamin og vitaminer generelt. Og at man heller skal vaere forsiktig med aa faa i seg for mye. Enig i at folat og omega 3 hoeres dekkende ut. Men hva vet jeg... er jo nybegynner jeg ogsaa! :-)
MathildeC Skrevet 21. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2006 Men dette "gravid"-supplementet har ogsaa mange andre bra ting, f.eks sink som kan motvirke kvalme, magnesium, litt jern bla bla bla.... og det snakket boken saa varmt om. Irriterende aa maatte kaste alle pillene, de kostet jo en formue :-( Noen andre som bruker disse vitaminpillene??
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Jeg bruker de, og har tenkt og fortsette med det
Gjest Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 Jeg bruker de også, og har tenkt å fortsette med det. I tillegg tar jeg ekstra c-vit, omega-3. Jordmora jeg var hos sa ingenting om Gravid preparatet, så jeg tipper det er helt greit. Vit A i store mengder kan utvikles til gift i kroppen, men da tror jeg det er snakk om større mengder enn hva jeg får i meg gjennom Gravid-tbl.og vanlig kosthold.
Lillegutt *Igangsettes 20 juli Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 jeg bruker det også... brukte det forrige gang jeg var gravid også, og jeg har en super sunn og frisk datter på 2 år. Men det preparatet har mye bra i seg da. Fortsetter med det. Tror det er verre med kosttilskudd og tran i kombinasjon i alle fall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå