Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres sikkert hysterisk ut, men har ennå ikke hatt barnevakt på kvelden og sønnen vår er 8 mnd. Har hatt barnevakt på dagen et par ganger- ellers har vi alltid hatt han med oss bort. Men nå til helgen er vi invitert på en fest der begge har lyst til å drikke og -feste litt sammen. Broren min og kjæresten hans vil gjerne sitte barnevakt og det er jo supert. Problemet er bare at han ikke sover hele natten igjennom. Han våkner flere ganger og gråter - og da er jeg redd for at han skal bli hysterisk når det ikke er en av oss som kommer inn til han. Han kjenner onkel og tante - men ikke så godt. Håper på å kunne legge han selv før vi drar med hjel av dem slik at han ser at de er her. Og så krysse fingrene for at han ikke våkner før vi er tilbake. Noen som kan berolige meg på at det går bra - som har erfaringer fra dette? evt tips til barnevakteneom han våkner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer dere ikke hjem på natten da? sånn at de kan passe gutten deres hjemme hos dere? Da er dere jo der når han våkner=)

Skrevet

Hei du!

Tror det er viktig, som du skriver, at barnepasserne er sammen med babyen litt før han steller for kvelden. La de leke med han, være med på kveldsstellet og så leggeprosessen.

Det hender ofte hos oss at sambo jobber sent, og at snuppa har lagt seg før han kommer hjem. Hvis hun våkner på kvelden og han går inn, så gråter hun ofte hysterisk. Derimot hvis han har vært sammen med henne på kvelden, så går det strålende. Hos oss virker det som om hun forventer meg når vi har vært alene, og at hun blir litt "redd" når det er pappa som kommer. Dette skjer, som sagt, kun når han ikke har sett henne hele dagen/kvelden.

Forrige helg var jeg vekk fra Ida for første gang. Hun ammes fremdeles på natten og nekter å ta flaske. Jeg hadde grudd meg veldig til å være vekk fra henne - tenker på pupp nattes tid, at hun ikke tar flaske etc... Pappa var hjemme med henne, og det gikk strålende. Jeg pumpet meg før jeg dro, men det var bortkastet. Hun ville ikke ha en dråpe fra flasken! Hun spiste grøt og middagsglass og drakk masse vann. Vann kan hun nemlig drikke fra flaske (sta lita frøken). På natten våknet hun to ganger, men ikke da heller ville hun ha melk. Pappa'n bysset henne i søvn, og hun sovnet godt igjen. Hos oss gikk det kjempe fint at jeg var vekk fra babyen, men hun var jo hos pappa'n sin.

Det ¨kommer til å gå kjempe fint med barnepike - kos dere masse på fest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...