Gå til innhold

6mnd grøt fra nestle ( samme som på skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

mamma kom hjem med over ei pappeske full av grøt.

den gikk ut på dato i forrige mnd men er god som gull.

elise er snart 8 mnd så vi holder på å gå over til 8mnd grøt.

noen som vil ha 6mnd grøt?

send en mail til [email protected]

Fortsetter under...

Skrevet

NÅR NOE ER GÅTT UT PÅ DATO SÅ ER DET IKKE NOE MAN SKAL GI DE SMÅ!

ÆRLIG TALT.

Å HVORFOR I ALLE DAGER DRAR MOREN DIN RUNDT PÅ GAMMEL GRØT?

Skrevet

Hvordan vet du at grøten er "god som gull"?

Jeg ville aldri gitt noe som er gått ut på dato til en baby!

Grøten trenger ikke nødvendigvis å være råtten, men næringstoffene ikke de samme

Skrevet

Det er en årsak til at matvarer har datostempel på seg. Hvordan vet du at grøten er "god som gull"?

Skrevet

Dette bør du ikke gjøre, gi bort dårlig grøt.

Grøt er ikke dyrt, så jeg håper ikke noen vil ha denne gamle grøten

Skrevet

elise har ikke reagert på det,legger på seg og er blid som ei sol

Annonse

Skrevet

Har du gitt babyen din gammmel grøt heletida?

Skrevet

Men hvorfor tror du det er datostempling på grøtpakkene da?

Skrevet

Nå har jeg sendt deg mail.

Kommer grøten i posten snart da?

Gleder meg til jeg får den, kan jo spare manfoldige tusen nå!!!!!!

Skrevet

Hvis det står "Best før" så er grøten like fin,den.

Men står det "holdbar til" må den bare kastes.

Annonse

Skrevet

Eh. På et tidspunkt blir faktisk mat som er merket "best før" også for gammel, selv om det ikke skjer "på dagen".

Selv om den ikke er farlig, i betydningen at barnet blir sykt av å spise det, endres ernæringsinnholdet i mat som blir oppbevart over lang tid.

Skrevet

"Best før" betyr ikke at grøten er like fin, det betyr at kvaliteten på produktet ikke kan garanteres etter denne datoen.

Skrevet

Jeg skulle selvfølgelig skrive "næringsinnholdet", ikke "ernæringsinnholdet".. Her går det litt fort i svingene. :-)

Skrevet

Viss det ikke er mer enn en mnd siden datoen gikk ut, ser jeg ingen grunn til ikke å bruke maten. Men mini er 9 mnd og vi bruker bare 8 mnd grøt.

Trenger jo ikke bli helt hysteriske for om barna får grøt som er en mnd over "best før" datoen!

Skrevet

hvordan kan du vite det er så bra å gi utgått grøt da?

Skrevet

gi det til gamlehjemmet der du bor,de bruker babygrøt på gamlehjem

Skrevet

HI,

bak brød med grøtpulveret, du =)

Tanken din var kjempegod, men det er altså mitt forslag. Bruk den sammen med vanlig hvetemel. Blir sikkert gode brød!

Skrevet

hmmm. brød som smaker banan og aprikos.. høres rart ut,men ting som høres rart ut kan være godt. :)

Skrevet

jeg har sjekket dette med best før og holdbar til tidligere for jeg var så hysterisk under graviditeten. Man kan uten problem spise ting som det står best før på! Tørrvarer holder lenge. Riktig at kvaltiteten ikke kan garanteres, men det er ikke farlig å spise,

Men - jeg ville ikkke gitt det til babyen min uansett. en ting er hva jeg selv putter i meg, men er for hysterisk til å gi til babyen.

Skrevet

Bak kake av det,da =)

Banankake og aprikoskake!

Skrevet

På grøtpakka(Holle) til lillesnupp tror jeg det var best før dato langt ut i 2007(har klippet av flippene,så borte nå) så det er jo lang holbarhet på slike tørrvarer da.

Så jeg hadde definitivt ikke vært redd for å gi grøt som hadde best før dato for en mnd siden, tror som noen sier at næringsstoffene forringes bare. Så noen pakker med denne grøten nekter jeg å tro er farlig.

Jeg får så mye pes for at jeg ikke gir sukker og salt osv til barna mine, og mange kaller meg hysterisk her inne...men i dette tilfellet som jeg syns er helt greit, går jo flere av skaftet og mener det er farlig:-)

Så jeg hadde ikke vært redd for å bruke grøten, men barna her spiser ikke Nestle så vi har ikke bruk for:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...