Gå til innhold

Smurfe-treff for B-gjengen!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Begynte på en ny tråd som ikke er så lang, jeg..

Har igrunn ikke så mye lurt å komme med, men vesla sover nå så da hadde jeg liksom tid til å skrive litt... Vi var på helsestasjonen på første kontroll i dag da! Hun veier nå 5810 og er 58,5 lang. Hvordan er det i forhold til deres beibiser på første kontroll?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7173049-smurfe-treff-for-b-gjengen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Nå har vi besøk av svigers.. Har hatt besøk av mine foreldre. Må si jeg blir litt sliten av å ha besøk døgnet rundt (en av ulempene med å ha familien så langt unna).

Jeg lurer litt på om det er vanlig i Kongsberg at helsesøster kommer på hjemmebesøk når babyen er 2 uker?

Ellers var Tobias 5940 og 58,5 på første kontroll.

Hei!

Da vi fikk Hannah fikk vi telefon etter et par uker fra helsestasjonen med valget om å komme dit eller at de kom til oss på hjemmebesøk. Vi valgte det siste og fikk ei hyggelig helsesøster på besøk i over to timer.

Hannah Linnea var 5085 g og 54,5 cm på første kontroll. Hun var da 3690g og 49 cm ved fødsel.

Ellers har blodtrykket mitt blitt litt lavere enn sist (puh!) ved måling i dag, men har sandpapir i øynene etter søvnløs natt (har aldri problemer med å sove ellers, og kan sovne på null komma niks bare jeg lukker øynene til vanlig). Gleder meg nå til å få det overstyrt , og er klar som et egg nå!

Gry

Hei Biajja!

Jeg fikk (som også Gry skrev) telefon fra helsestasjonen etter et par uker med tilbud om hjemmebesøk. Jeg synes det var like greit at helsesøster kom til oss, istedenfor at vi måtte dit. Litt roligere former å sitte hjemme og snakke synes jeg, mer avslappende for alle.

Hei hei!!

Emma var 4700gram og 55 lang på 6 ukers kontrollen. Hun er nå 60 cm lang, og 6360 gram på 3 mnd kotrollen!! Morsomt...Hun har blitt en god liten plugg...Det er nesten 3 kilo på 3 mnd det! Det er jo litt... Det e rså rart, det kommer ikke til å ta lang tid før dette jevner seg ut blant babyene våre! Kommer snart ikke til å merke noe forskjell på alder! Det blir gøy!

Ellers kan jeg si at jeg har vært på kurs med jobben min i dag! Kjempespenndende å være med, men jeg måtte ha med meg Emma...Ikke så lett... Hun var kjempesnill, pratet litt med seg selv i vogna, fikk litt pupp, men så begynte hun å gulpe...og da var det mengder! Stakkars..Så når hun da hadde gulpet ut hele seg, hele meg, veska til hun som satt ved siden av og store dammer på gulvet, skjønte jeg at vi måtte dra hjem! Ikke så greit! Men ellers er det veldig kurant å ha henne med på slike ting så lenge hun koser seg og har det bra! Var litt deilig for mamman å komme seg litt ut på kvelden også, og snakke med kollegaer igjen!

Ha en fin kveld!

Hallais!

Koselig at det skjer litt her!

Torbjørn var 6.075 gram og 59,5 cm på seksukers-kontrollen (4.330 og 53 ved fødsel), så han hadde vokst fint. Blir kjempespennende å se hvordan ståa er på tre måneders kontrollen. I dag er forresten Torbjørn akkurat to måneder - så i dag er det party!

Hadde også besøk av en hyggelig helsesøster et par uker etter fødselen.

Mona - Emma er litt av en gulpejente:-) Torbjørn har faktisk gulpet mye mindre de siste dagene, noe jeg er veeeeldig glad for. Ellers har jeg begynt å bruke smekke på han når jeg skifter på han, for det er ofte på stellebordet at han greier å gulpe utover klærne sine, og smekke har vært en stor suksess!

Nå ligger han og hikker på gulvet og prater litt med seg selv. Kjempekoselig:-)

Gleder meg til treff neste uke, Anette. Vi kommer!

Tonis

Annonse

Hellau! Is der enibodi haume?

Endelig sover hun litt! Og hver gang jeg setter meg her foran PCn så våkner hun, så tvitvi...

Trenger å komme seg ut litt, ja, eller gjøre alminnelige ting, ikke bare babyting...

Vel, for å oppdatere: Vekt og mål ved 6 ukerskontroll:

4745g og 56 cm. Hun legger nærmest på seg fra dag til dag, helt utrulig! Blitt god og rund i ansiktet også, hihihi. Liten trillrundt.

Idag våkna hun overraskende klokka 05.15 og krevde frokost! Litt tidlig, førsøkte jeg å si, men det er jo hun som er sjefen, da, så hun holdt på sitt,hihi. Mamma og pappa er litt sjefer de også, til tider, men den der kunne vi ikke styre!

...Sa hun med glimt i øyet, mens hun ivrig tastet på tastene, og rettet opp feil som oppstod i teksten....

( Veslesmurfen sover jo vanligvis hele natta, så klage KAN vi ikke,hehehe!).

Hun er usigelig god. Etter endt måltid og litt gulp (som hun gjør mer nå enn før, Mona! Hehehe!), (og etter innmeldelsen i Gulpeklubben Grei! som rimeligvis kalles Smurfetreff av hensyn til mødrenes følelser), så fikk hun ny bleie, og jeg fikk et smil og så la vi henne ned igjen, og hun sovna før vi hadde telt til en, -bingo!

Det er så kjedelig vær idag! Jeg får ikke engang lyst til å vaske klær! Noe jeg burde så absolutt. Føler meg helt dopa av det været. Noen fler som blir sløve i dette været?

Skal prøve å komme meg ut idag, for i går mura jeg meg inne en hel dag, av hensyn til Regnværet. Ville ikke glede det med det alvorlige, sovende oppsynet mitt. Det kunne jo blitt så glad at det sendte ned bare mer og mer!

Uff, sånn blir jeg i sånt vær. Den eneste voksne personen jeg ser, foruten på TV ( som er avslått), er meg sjøl i speilet. Ikke oppløftende.

Åssen går det med deg nå, Gry? Det er deg vi venter på nå, vet du. Håper det skjer noe snart, men det er vel litt tidlig enda, og babyen har det jo best inni magen fram til terminen!

Der hører jeg Veslesmurf i baby call`en....

Ups, glemte å si to ting:

gratulerer med to-månedersdag, Torbjørn og Tonis og Tarje!

Og: trille-treff eller babymarsj eller hva det nå heter, høres bra ut.!

Nå har jeg Veslesmurfen i favnen i slynge, men hun blir urolig når jeg slutter å synge, så her nynnes det Hanan i Drammen....Istad sang jeg Eplekartens sang og I bakvendtland, for henne mens jeg gikk rundt i stua, og da kosa vi oss begge to!

Nå sover hun igjen!

Jammen bra at smurfen din sover litt så du får skrevet laaange innlegg på siden her:-) Hihi!

Været er kjipt ja!!! Men jeg har vært ute i både dag og i går. Det er bare å kle seg godt, så er det faktisk ganske ok å komme seg ut. (I hvert fall godt å komme inn igjen etterpå!!)

Jeg sliter med noe annet - det er at baby-callen vår ikke funker lenger... (tror det er noe med batteriet - har bestilt nytt og greier, men det tar såååå lang tid før det kommer!!!). Pleier å ha Torbjørn ståendes utenfor når han sover på dagtid og uten baby-call blir jeg helt koko i hodet - synes jeg stadig høre han grine - så må jeg gå ned og sjekke om han har våknet - men der er det helt tyst. Huff!! Skikkelig slitsomt, men litt komisk også egentlig... Litt stressa mor:-)

Ellers støtter jeg forslaget om at vi kan ta en tur til Skinnarberga i ny og ne med babisene våre. Hadde vært så koselig! Jeg har meldt meg på babysvømming også, men er litt usikker på det, i og med at jeg ikke fikk plass på kurset som begynner nå i november - neste kurs begynner i februar - og det er litt sent...

Det var alt fra Schlanbusch vei i dag. Snart er det helg og vi skal hjem til mine foreldre på Sørumsand - jippi!!

Ja, for en glede! Hehehehe...

Hørtes spennede ut med Skinnarberga... Lurer virkelig på om jeg har noe badeutstyr som passer lenger, det ene er vel for stort, mens det andre garantert er for lite. Kjekt. Så har jeg da noe å finne ut av.

Synes virkelig du var bra flink til å komme deg ut, T.! Jeg vet akkurat åssen det er, en må bare bestemme seg! Og jeg har brukt to dager på å ombestemme meg, hehehe. Jeg som alltid har vært så takknemlig for jobben min, der vi bestandig går ut, uansett vær, og nesten uansett føreforhold. (..vi går ikke ut på steinhard is med småttiser..). Det er faktisk nesten det beste jeg vet, det å være ute! Så det er ikke rart jeg syns denne dagen gikk sakte. Jeg livna skikkelig opp da Bjørnar kom hjem, og det gjorde ingen ting at han la seg på sofaen med vondt i hode, det var så fint at det var noen her som kunne snakke!

Kom det med det jseg skrev istad, tro? Pussig, det bare avslutta seg selv, sånn uten videre....

Jeg er om mulig enda mer stressa mor, for jeg synes det er ekkelt at vi ikke har port....Men vi har endelig fått babycall, da...Kanskje det hjelper på for meg? Er faktisk inne på tanken om å få tak i en brukt vogn som kan stå fast ute på balkongen oppe eller terrassen....

Da kan jeg lettere følge med gjennom vinduet + at jeg kan bruke babycall, hmmm.

Hva slags babycall har dere? Vi har en typesom heter Topcom. Den er oppladbar, men vi bruker strøm også, på den delen som står inne. den virker veldig bra foreløbig.

Imorra skal jeg klippes, det blir spennende! Nå er det 3, 5 måneder sia sist. Ikke dårlig, vel? Burde egentlig spare ut til litt lenger, det tenker jeg hver gang, men gjør det aldri, for det er mye mer spennende å klippe det. Det er fire år sia sist det var langt, og da var det til langt nedover ryggen, men det behøver jeg jo ikke gå inn for akkurat.

Nei, nå begynner jeg på et sånt langt innlegg igjen, uffda! Virkelig god tur til Sørumsand, Tonis!, det hørtes koselig ut! Skjønner at du gleder deg til det! Og riktig GOD HELG til alle! Kanskje vi sees i Norkirken i helga, Hauck? Hvem vet...

Ja, onsdag som kommer skal jeg ha Tuppervareparty kl.19.00. Dersom dere har lyst til å komme, og ikke minst har mulighet, så gi meg beskjed innen mandag! Gjerne på mobil. Hauck kommer! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...