Crazywoman Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Jeg er HELT grønn på området og ikke fått med meg debattene som gikk i høst om utstyr. Dette fordi vi ikke hadde fått plass. Nå har vi fått plass over jul og jeg har INGENTING til gullet..... Muligheten er nå åpen for å ønske oss litt av det vi trenger til barnehagestart til gullet... så hva trenger jeg???????? All hjelp mottas med STOOOOOOOOOOOOR takk:)
St. Hans Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Du trenger: 1) alminnelige inneklær som du ikke er redd for, barnehagene er ikke spesielt forsiktige angående flekker og slitasje. Myke bukser er bedre enn olabuksestoff, særlig når de setter vinterklærne utenpå. Tøfler eller sandaler til innebruk. 2) gode uteklær. Jeg anbefaler: - tynn ull innerst, body eller genser, stilongs (bedre enn strømpebukse), sokker - ull eller fleece eller løst fôr til å ha under dressen - en god vinterdress - skikkelig lue, gjerne finlandshette (ikke lekker, men da slipper du åpen hals/halskant) - 3 par votter - cherrox og vinterstøvletter 3) soving. Undersøk hvordan barna sover i barnehagen (hvis ditt barn er under 3 år, da). Ute i vogn med voksipose/ullpose? Inne i reiseseng? Må du selv ha reiseseng med dyne? 4) spising. Matbokser, drikkeflasker, muligens en termos. Hvis de ikke får alle måltider i barnehagen, da.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2006 #3 Skrevet 22. november 2006 Om du ikke fikk med deg diskusjonene - så er det bare å søke i søkefeltet. Det må finnes en million innlegg om dette
cashewnøtta Skrevet 22. november 2006 #4 Skrevet 22. november 2006 I tillegg til det over: -Regnklær (selebukse+jakke+støvler+gjerne regntette votter og lue, f.eks reimatec-lue) -Lurt å bestille navnelapper på nett til å merke tøyet med! ALT må merkes!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå