Gå til innhold

Dere med termin rundt nyttår...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bayene deres lagt seg med hodet ned? Jeg var hos jordmor igår, og hun var litt bekymra for at den enda ikke hadde snudd seg. (Har termin 3.januar)... Jeg er absolutt ikke redd for å føde, men har PANIKK for keisersnitt!!!

Vær så snill, har deres snudd seg alle sammen. Ho sa at de kunne snu seg frem til uke 37, men at det ikke var vanlig at de snudde seg så sent. Jeg starta uke 35 i går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente har snudd seg med hodet ned, men det er ikke så veldig lenge siden. Da hadde hun allerede lagt i hodeleie en stund, for så å plutselig snu seg til seteleie...jeg ble litt betenkt da, men jordmor sa det var mye større sjanse å snu seg fra seteleie til hodeleie enn omvendt, fordi hodet er så tungt. Så kommer de litt for mye på tvers snurrer de vel rundt :o)

Babyen din kan nok enda snu seg, skal krysse fingrene for det :o) Vet at et kjerringråd for å få dem til å snu seg er å ligge i "vaskekonestilling" eller noe sånt, tror kanskje det ligger under kjerringrådene her på siden. Lykke til da :o)

Skrevet

Får se etter det da, aner nemlig ikke hva vaskekonestilling er for noe...men takk for tipset!!!

Skrevet

♥ 010107 ♥

Vi har termin likt:D

Skrevet

Har termin 30.12.06, og min er ikke snudd noen som helst vei..... han ligger på tvers, og det har han "alltid" gjort. uten å vise tegn til å snu seg litt engang.... skal på sjukehuset mandag pga dette, men litt usikker på hva som skal skje da.... ikke særli gira på ks jeg heller... og dette er min første....

har prøvd skurekonestillinga flere ganger, uten at det hjalp :)

Skrevet

leste feil.. trudde du hadde termin 010107 skjø... men uansett.. ja, min ligger med hodet ned..

men en venninne av meg sin baby snudde seg ikke før i uke 38...

Skrevet

Hei! Svarte deg akkurat på skravle...

Skrevet

Stiiine, jeg har menstermin 01 og UL-termin den 03.

Skrevet

Ikke noe å engste seg for. Jeg har termin 05.01.07, og jenta mi snur og vender på seg enda. Hun ligger stortsett med hodet ned, men f eks akkurat nå kjenner jeg at hun ligger på siden. Magen min er bred og lav, og den er helt myk både helt øverst og helt nederst. JM min sa at de godt kan godt snu på seg mange ganger enda. Din ligger sikekrt også med hodet ned som oftest, men ville teste noe annet akkurat den dagen du var på kontroll? :-)

Du skal se han/hun ligger med hodet med på neste kontroll. Det er god tid enda. Og det er veldig få som blir liggende med stumpen ned. Og skulle babyen din gjøre det så kan de forsøke å snu den før fødselen. Og skulle ikke det heller lykkes så er det absolutt ikke sikkert at du trenger keisersnitt av den grund. Setefødsel vaginalt er det ingen ting i veien for. Det ordner seg nok. Lykke til videre. :-)

Skrevet

vi har termin på samme dag:) jenta mi lå med hodet ned for en uke siden, men det var ikke festet altså, så ting kan fortsatt forandre seg. er spent på neste kontroll:)

Skrevet

Heisann!

Jeg hadde en kjapp UL når jeg var til gyn.undersøkelse i forrige uke, og da hadde lillegutten i magen snudd seg med hodet ned. I følge legen lå hodet så langt ned i bekkenet, at det skulle mye til for at han klarte å sprelle seg ut av den posisjonen, så jeg er happy!

Skrevet

Har termin nyttårsaften, og min ligger i sete, som den har gjort hele tiden. Men for min del kommer ikke ungen til å snu seg heller (for lite fostervann, så det er snakk om ks snart da)

Skrevet

Heisann,

Jeg har termin 2 jan og gutten her ligger med rumpa ned...

det gjorde han ikke på forrige kontroll til legen.

Men var på UL den 15 og da sa jm at han satt med stumpen "godt nerri der å kosa seg......" så jeg skal inn for å sjekke på sykehuset.

Går å venter på innkallelsen, noen som vet hvilken uke det er vanlig å få time på sånt?

Jeg er skikkelig redd for dette med setefødsel siden dattera satt fast når hun kom med hodet først. Og derfor mener legen min at jeg hadde godt av å få utredning. Jeg vet jo at det er mulig han flytter seg igjen da og da er jeg veldig klar for en normal fødsel! Er ikke så hypp på ks så hvis han ikke ligger i seteleie så vil jeg helst føde normalt.

Skrevet

Ja, lille jenta i magen har snudd seg med hodet ned, gjorde det for et par uker siden ( termin 2. jan) men hodet er ikke festa ennå..

Skrevet

jenta mi lå med hodet ned da vi var på ordinær ul i uke 22, og sånn har hun ligget siden.. var hos jordmor for en uke siden, og da sa hun at hodet var så vidt bevegelig - så hun begynner å bli ganske klar nå :) jeg har ultermin 1. og menstermin 4. januar, så vi er nok rimelig like sånn sett..

Skrevet

Vi har termin samme dag, ut i fra nicket ditt iallefall, 1 januar, og tulla vår har lagt seg med hodet ned. Hun var ikke fiksert, så hun har ikke festet seg, men ligger som hun skal. Det har hun gjort en stund også.... Har hørt at JM eller lege kan prøve å snu babyen om den ikke har snudd seg.. Men dette er bare noe jeg har hørt, så vet ikke sikkert.

Skrevet

lille gutten min har ligget med hodet ned i snart to mnd'r han.. funnet god stillingen sin:) men hodet er ikek festet enda.. håper han blir liggende den veien!..

Skrevet

Min baby har lagt seg med hodet ned. Har ligget sånn en stund. Men han har visst ikke festet seg. Er andregangs, så det er jo ikke sikkert at han gjør heller. Har termin på nyttårsaften.

Skrevet

Har termin 17 januar men svarer uansett jeg....

var hos jordmor idag og hodet er faktisk festet.... Er andregangs..

Skrevet

har termin 4.jan. og jenta mi har ligget med hodet ned ihvertfall de siste par ukene, kanskje lengre. Men for en uke siden var den ihvertfall ikke festet enda.

Skrevet

jeg har termin 01.01 og gutten min ligger ikke med hodet på plass. han ligger på skrå inni der. jordmora klarte ikke å kjenne om det var hodet eller bena om var nederst heller.. hun sa at det var ingenting å bekymre seg for enda.

men jeg er andregangs da..

Skrevet

jeg var hos jordmor forrige uke og da var jeg i min uke 35. da hadde jenta vår snudd seg og hun hadde liggi sånn i hvertfall 2 uker tenker jeg. ut ifra hva jeg følte. men hodet hadde ikke festet seg ennå da.

men det er vel individuelt det der? du skal nok ikke bekymre deg over det:) den snur seg nok skal du se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...