Gå til innhold

Gravid og til Thailand - er det så lurt???


Marika:):)

Anbefalte innlegg

Vi bestilte tur til Thailand for lenge siden, med avreise i starten av januar. Men så fikk vi vite at jeg var gravid i helgen. Så når vi evt drar er jeg vel i fosterets 10 uke. Hvordan er det med 14 timers flytur og graviditet? Hva med fare for feriemage og diare, det er kanskje litt riski når man er gravid? Noen som vet, har vært ute og reist mens dere er gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, ikke meningen å skremme deg, men jeg har vært i thailand 3 ganger. Ikke gravid da, men ble matforgifta 2 av de tre turene... er utrolig mange bakterier der nede som de ikke har her. Lettere å bli syk, selvom jeg synes at jeg var forsiktig gikk det ikke så bra. Den ene gangen gikk det så langt at jeg fikk leverproblemer, våknet opp shit dårlig og gul med leverflekker på hendene (sånn som gamle damer ofte har...). Men alt gikk bra heldigvis er leveren det organet som bygger seg opp igjen raskest. Men var dårlig i 1/2 år... Første gangen den gangen jeg ble verst dro jeg på luksus resturant og spiste hummer(for første gang i mitt liv, og den var imari god...) Andre gangen spiste jeg jordbær is på en pen isbar.. (tror det var melken i isen som var synderen, da alt annet jeg spiste den dagen pleide jeg å spise ofte uten problemer.) Men det er utrolig vakkert land og hvis du bestemmer deg for å dra så hold deg unna sjømat og vær forsiktig med melkeprodukter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til flyturen kan det være lurt å kjøpe "støttestrømper" til gravide på apoteket. Disse skal forebygge blodpropp som man kan få (sikkert ikke store risikoen - men greit å redusere risikoen også) på lange flyturer. Sjekk i forhold til vaksiner og hør med lege. Unngå katter.

 

Du får sikkert en strålende tur:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til karibien når jeg er 5mnd på vei da... det er en 15 timers flytur, vhor jeg deretter skal på øyhopping med seilbåt... spurte legen min.. han sa bare: dra, og kos deg.. eneste jeg skulle være forsiktig med var våte bikinitruser..skifte med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var gravide med første så dro vi til gran canaria da jeg var 11 uker på vei(litt kortere flytur men...)

Tror ikke selve flyturen er noe problem,men være ops på mat..Passe på at den er godt stekt..Hold deg unna katter og salat...

Men hør med legen din du;o)

Vi skal til gran canaria denne gangen også,men da er jeg 4,5 mnd på vei;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også til Thailand i midten av januar. Og fant ut at jeg var gravid i går... vi skal reise som vanlig, skal være der 1 mnd... tror vi bare skal leve normalt og ta de forholdsreglene som kommer naturlig. :-) Dette blir spennende!!

 

Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...