Gå til innhold

Hjelpes-nå har jeg fått plass for ivf på Riksen i uke 5! Mitt første forsøk..

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et AIH-forsøk (mitt første) nå i november, som ikke gikk. Jeg fikk mensen fredag, og tok allikevel blodprøve etter råd fra dere her inne (:)) som jeg ringte på i dag-negativ. Så spurte jeg om hva som skjer fremover, og da sa hun at det var om til meg om jeg ville rett på ivf eller om jeg ville ha flere aih-forsøk! Så rart! Jeg ble kjempepaff!! Jeg trodde ikke at min ivf-søknad var sendt før juni, men den var sendt i mars, etter at jeg ble "innrullert " på Riksen. Så da satt jeg der i telefonen og skulle bestemme meg da.. Jeg ble kjempedårlig av hormonene på aih-forsøket, og det blir jo bare værre med ivf-forsøk skjønner jeg, men sjangsen er jo mye større for å lykkes så jeg sa at jeg ville gå for ivf. Og nå er jeg litt paff, ganske redd, egentlig veldig redd, for nå er det alvor!

Jeg er 31 år, så det er jo ikke noe å vente på. Har endometriose som ble tatt bort ved lap i mai (moderat grad), ellers er det ikke noe de har funnet som skulle tilsi at dette ikke går. Allikevel kan jeg ikke se for meg at jeg skulle være så heldig at det vil skje oss at vi får en liten baby! Jeg har aldri vært gravid, så det er vel derfor jeg tenker sånn..

Jeg håper det går bra for dere som er i gang og dere som venter på forsøk også!

Fortsetter under...

Hei

Aih er inseminering, man får Pergo, eggmodningssprøyter og el-sprøyte, og så insemineres man gjerne to dager på rad. Det er en mye enklere behandlingsmåte enn ivf, men med lavere suksessrate- ca 15 % blir gravide. Det ble ikke jeg....

Så spennende med deg, da! Merker du noe ennå av hormonene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...