Søtnosmamma Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Er det mulig å spise for mye frukt og grønnsaker? Her går det i kilosvis med mandariner og gulerøtter. Det frister desidert mest for tiden. Tenk om knøttet blir orange. :-D
Gjest Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Visstnok kan det være farlig med for mye fruktsukker... Aner ikke mengde vi snakker om her, men legen min ba meg holde meg til "5 om dagen" og ikke overdrive. Men knasker gulerøtter, blomkål, brokkoli og rosenkål utenom, da
Søtnosmamma Skrevet 21. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2006 5 om dagen, ja... Tror det er mer snakk om 15 om dagen her - minst! Får slå over mer på grønnsaksknaskeren da, kanskje. Men klementiner er jo så GODT!
Gjest Skrevet 23. november 2006 #4 Skrevet 23. november 2006 Det eneste du kan skade er magen din. Klementiner er surt for magemiljøet ditt, men det skal ganske mange kilo med frukt og grønnsaker til før DET er usunt! - Heller fruktsukker enn vanlig sukker.. Jeg spiser ca 2 kilo frukt og grønt om dagen, nesten det eneste jeg orker, utenom brødskriver med brunost (merkelig tid på året...) Legen min sier at jeg bare kan fortsette med. Men kanskje variere litt. Sure grønne epler er også godt, også kanskje prøve på noen litt mer ikke-sure frukter også. Hadde det vært 15 bananer du spiser om dagen ville jeg vært mer betenkt. - De inneholder masse raske karbohydrater, men varierer du så er dette bare en sunn greie! Fortsett med det!
moccan Skrevet 23. november 2006 #5 Skrevet 23. november 2006 I boka ph-verdien står det at vi må spise mer surt for å få riktig ph-verdi. De fleste av oss har visst sopp i kroppen (ifølge denne boken), så spis surt ) hehe Jeg spiser en sitron om dagen og mandariner...nam-nam
Gullet83_har_fått_nr2 Skrevet 23. november 2006 #6 Skrevet 23. november 2006 Jeg spiser også masse frukt om dagen ,det smaker bare himmelsk! Her går det i ananas,klementiner,appelsiner,bananer og grønne epler. Det er så nydelig og jeg spiser langt over 5 om dagen! Ellers spiser jeg litt brød og middag.
Søtnosmamma Skrevet 23. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2006 "Ellers spiser jeg litt brød og middag." :-D Dette høres kjent ut!
Gjest Skrevet 23. november 2006 #8 Skrevet 23. november 2006 Samme her! Det går for det meste i frukt og grønt. Legen virket ikke så betenkt over kostholdet mitt, men jordmor maser om at jeg skal hive i meg store mengder biff, siden jeg er så "lita" fra før. Min personlige mening er at våre kloke kropper stort sett vil greie å regulere kostholdet selv: Når lille veggis endelig får behov for mer proteiner, sier han nok fra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå