Gå til innhold

Forandring i planene... igjen.

Anbefalte innlegg

For dere som kjenner historien min så vet dere at jeg skulle ta el-sprøyte i dag og dra hjem å "hoppe i høyet" om jeg kan si det sånn.

Men frøken li-li hadde for mange egg (2 x 20 mm, 2 x 15 mm) og legen ville ikke sende meg hjem med så mange egg mht. risikoen for firlinger. Grensa for vanlig samleie er på 2, maks 3 egg. Så nå må jeg uansett gjennom egguthenting og tilbakesetting henholdsvis på torsdag og lørdag.

Jeg sitter igjen med en bittersøt smak i munnen. Fordi jeg nå må - misforstå meg rett - "kaste bort" et halvhjertet (og dyrebart!) ivf forsøk til. Dette blir mitt 2. ivf forsøk og jeg synes at det ville vært helt annerledes om jeg hadde fått ivf behandling og hadde masse egg jeg kunne velge mellom + legge noen på frys. Men jeg har fulgt en stim behandling som har en mye lavere dose Menopur, og jeg har luftet min frykt ovenfor legene på StO vedrørende nettopp denne problematikken. HVA OM det blir for mange egg? Må jeg da bruke av mine dyrebare forsøk? Slik ble utfallet i mai og slik ble det altså nå. Så jeg trekker noen dype sukk her jeg sitter.

Nok en gang innser jeg at alt det planlagte egentlig er veldig uforutsett og at jeg må være fleksibel og klare å omstille meg ganske raskt. Jeg merker at det er en påkjenning og ikke helt vite hva man skal gjennom og at planene helomvendes på et sekund. Det tok litt lufta ut av meg i dag, men jeg bouncer ganske raskt tilbake likevel. Det som redder meg er at det kommer til å gå slag i slag frem til lørdag.

Tross alt så har jeg en gyllen mulighet foran meg og den har jeg tenkt å gripe med begge hender. Jeg har fire potensielle egg og visstnok en flott slimhinne å glede meg over og jeg håper bare at det er verdt det til slutt...

Hilsen en ydmyk

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7172082-forandring-i-planene-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn var det for oss og - aller første gangen! jeg gikk på enkel pergo + superliten dose med gonal-f. Da dagen nærmet seg til inseminering var det for mange egg, 5 stk, og disse ble så tatt ut. Senere når jeg har gått på kjempehøy dose har jeg ikke produsert flere egg..

Gled deg over forsøket - det skal jo bare ett egg til for å få drømmebabyen :o)

mange klemmer fra

Hadde du kunnet dra hjem, hoppet i høyet OG blitt gravid, så hadde du jo ikke hatt flere forsøk da heller.

Jeg hadde bare ett egg, jeg. D.v.s jeg hadde to, men bare ett som var bra nok til å sette inn. Jeg sitter da vitterligen her som en "strandet hval", med kjempekul på magen av det ene egget:-))

Nå får du iallefall et befruktet egg satt inn!

Lykke til:-)

Hei Mollami

Blir jeg gravid nå trenger jeg ikke å bekymre meg over antall resterende forsøk fordi da er jo målet nådd. :o)

Med stim behandling kan jeg holde på i det "uendelige" uten at det teller som forsøk, men i det øyeblikket det konverteres over til ivf, minsker forsøkene og jeg føler bare at vi kunne gjort noe bedre ut av dem. De er ikke fullverdig på en måte siden medisineringen ikke tilsvarer vanlig ivf. Håper du forstår hva jeg mener. Kan virke litt surrete på utenforstående - hehe - og selv meg til tider. :o)

Jeg håper jeg sitter som en strandet hval om noen måneder jeg også. Får håpe det beste.

Hmmm, ja her må man sannelig være i stand til å skifte fokus, du har rett i det!!!

Jeg håper at de fire eggene er av super kvalitet, slik at de alle kan settes inn/fryses!!!

Du har som mange andre her inne virkelig fortjent å få en spire i magen som blir der leeenge, så jeg krysser alt jeg har for deg li-li!!!!

Lykke til, spennende å følge deg:-)

Annonse

Hei du :o)

Jeg håper du har rett i at eggene er av super kvalitet... Det var jo nå alle gode ting skulle være 3 og jeg liker ikke forandringer i siste sekund. Men det kan jo være positivt at det ble sånn også. Hehe, uansett - jeg får glede meg over de eggene jeg har.

Gleder meg til å følge deg videre også. Vi har fulgt hverandre hakk i hæl en stund og det bør jo være vår tur nå! :o)

Klem fra

Hei på deg li-li C";:)

Det der med å skifte fokus....eller at planene forandrer seg i siste liten,er ikke bare bare når man liker å planlegge...Og når det gjelder så viktige ting som dette,så er det nok en ekstra belastning også...

Men nå har det seg slik at dette skal gå veien for dere denne gangen,jeg skal heie dere frem mot målet jeg...

Lykke til og god klem :)

Hei kjære deg. :o)

Jeg liker å høre at "nå har det eg slik at dette skal gå veien for dere denne gangen"! Da vokser håpet litt ekstra. Tiden for vise og det blir 3 spennende dager fremover. Og jeg er klar. Så klar som jeg kan bli. :o)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...