Gjest Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 ironisk nok skulle jeg omsider til legen for første kontroll i dag. (har tatt noen prøver tidligere, derfor sen kontroll). Skulle jo ha med urinprøve, og ville skylle meg i dusjen først. Da oppdager jeg at jeg blør. Godt med friskt blod på papiret, men ikke sånn at rant. Vel hos legen måtte jeg jo fortelle dette, det hadde jo da stoppet, og så var det jeg feiga ut da. Klarte ikke tanken på en GU....Hadde regnet med å slippe en denne gangen, hadde faktisk bestemt meg for å nekte. Har ikke hatt en eneste GU siden sønnen min ble født for nesten tre år siden, takler det rett og slett ikke... Jeg hadde aldri vært hos denne legen før heller, har nemlig flyttet og fått ny fastlege. Hun ville ikke tvinge meg heller, så jeg måtte love å ta en ved ny kontroll om 4 uker og kontakte henne eller legevakten øyeblikkelig ved smerter eller mere blødninger. Men nå sitter jeg her da og vet jo ingenting mer enn da jeg oppdaget blodet i dag formiddag... Er jo redd for å ha vært veldig dum nå. Har heldigvis fått time hos Volvat i kveld for en UL, så da vil jeg jo iallfall vite om alt står bra til med babyen. Men hva hvis jeg sitter her og har et problem som skulle vært behandlet. Så mine spm. til dere: Noen andre som også har blødd såpass sent? Og som det gikk bra med. Har noen av dere noensinne blødd pga sopp? Jeg sliter nemlig med akkurat det og lurer (håper) på om det er årsaken. Noen som tilfeldigvis har en mirakelkur for panikk og full vegring for GU? Så jeg spør dere om egne erfaringer. Jeg skal selvsagt kontakte lege, hvis ting vedvarer/forverrer seg og jeg skal jo treffe en gynekolog i kveld til UL. Noen råd eller felles erfaringer eller oppmuntrende ord?
2barnsMamma28 Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 jeg blødde i uke 17, da løsnet deler av morkaken min fikk jeg se på ul. men blødde bare den ene gangen.... vil tro at siden du tok det opp m legen, og skl på ul i kveld, så vil de se det om det er noe i veien. man kan jo ha små blødninger iløpet av svangerskapet, men man skl alltid sjekke det sier min lege. lykke til i kvald, det går nok bra skl du se... gi oss beskjed etter ul i kveld da om hva legen på ul sa
Gjest Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Takk skal du ha. Morkaken ja, så det kan skje det også? Takk for lykkeønskning- jeg skal oppdatere i kveld!
Forskeren Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Vi deler visst skjebne, Merrily... jeg er akkurat like langt som deg, friskt rødt blod på lørdag, deretter litt brunt, har det ennå. Skal på ul i morgen, begynner å bli nervøs. Tror egentlig ikke noe er galt, for jeg har hatt spotting tidligere, men blir like nervøs hver gang likevel. Så nå lurer jeg bare på om det er liv, eller om jeg har verdens mest innbildte svangerskap. Krysser fingre for oss begge.
~ms_freia~ Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 fikk sjokk sjøl når æ opdaga blod om mårran...men mamma min ebtrygga mæ at sia vi hadde hatt sex kvelden før, så va det bare derfor...va nemli lenge sia vi hadde hatt sex...
Gjest Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 Har nå vært på UL og alt står bra til med den lille:-) Sunn og frisk, med navlestrengen strategisk plassert slik at mor og far må vente hvertfall til ordinær UL for å vite om det er en gutt eller jente. Har fortsatt ikke tatt en GU, så vet derfor ike noe mer om årsak til blødning, men den har iallefall stoppet opp, så da vil jeg ikke bekymre meg noe mer om det for øyeblikket. Fikk forøvrig vite at i Vestfold blir alle gravide rutinemessig sjekket for bakterier i skjeden, slik at en eventuell streptokokk-tilstedeværelse blir oppdaget og da behandlet under fødsel. Hurra for Vestfold:-)
Forskeren Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 Så fint å høre! Det er ofte de ikke finner årsak til blødning ved GU, de kan evt. se det på UL, men om det bare er i livmorhals/skjede vises det ikke der, men da er det også ufarlig. Kan oppstå etter sex, hard mage (pressing på do) etc.... Hvis det hadde vært noe med morkaka, hadde de sett det på UL. Så nå kan du vel bare slappe av!
Gjest Skrevet 21. november 2006 #8 Skrevet 21. november 2006 Ja, er veldig glad for at jeg fikk time så fort. Har mistet en gang før, i uke 12 og jeg orket ikke gå og uroe meg nå. Her er det ei som kommer til å sove godt i natt:-)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå