Gå til innhold

vondt i magen....


lengter daler ned i skjul...

Anbefalte innlegg

er det noen som til tider har ganske vondt i magen, nederst i magen. som mens smerter...

jeg har det ganske ofte og har fått litt rosa på papiret noen ganger.

blir så bekymret. er så redd for å miste.

har dere vondt i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har til tider vondt i magen, hadde mye i 5 og 6 uke, så ga det seg litt, men har kommet litt tilbake. Er 10 + 2 nå. Har både stikkninger, brenninger og mensensmerter. Det er visst veldig vanlig, mye som skjer der nede!!!! Var på ul i 6 uke pga smertene og alt var bra med den lille! Så det er nok ikke noe farlig, med mindre smertene blir meget meget sterke. Har mistet en gang og da hadde jeg veldig veldig sterke mensensmerter, så sterke at jeg ikke var i tvil. Så det du beskriver høres ikke farlig ut! Det er også normalt med litt blødninger, jeg har ikke hatt det selv, men kjenner mange som har hatt det.

Men er du bekymret så ta en tur til legen, han eller hun kan evt forklare deg litt mer hva som skjer og hvis de mener at det er grunn til å sjekke mer så får du tilbud om ul.

 

Men jeg synes det du beskriver høres veldig normalt ut!!!

Hvor langt er du på vei?

 

Masse lykke til hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, litt usikker på det. Jeg var, ifølge egen utregning, 6+2. Men legen mente jeg bare var 5 uker. Vi så en liten klump som dunket, legen målte den til 3,6 mm Helt fantastisk å se!!!

 

Tror 5 - 6 uke er i grenseland for om man ser noe eller ikke. Men man kan hvertfall bekrefte graviditet og se om livmoren og graviditetsposen (tror det var det legen kalte det) er så stor som den skal være. Men dette vet jeg fryktelig lite om... Men legen din vet det sikkert. Hvis du er bekymret og tenker mye på det synes jeg du skal snakke med legen. Men jeg sier igjen at jeg ikke tror du har noen grunn til bekymring. Noen ganger kan man bli mer bekymret av å være her inne også fordi man leser om alle de som det har gått galt for. Det er jo størst sjanse for at det går bra!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for betryggende svar! ja jeg blir nok litt redd når jeg leser her inne.

har legetime på fredag og da skal jeg høre med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, det kan jeg skrive under på. Har hatt menssmerter hele tiden, er nå i uke 8. Har et par andre symptomer også, men de er veldig svake og noen ganger lurer jeg på om jeg er gravid i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei "glad" å se det er flere som har ondt i magen,, Det er normal me mense smerter og riving å sån siden livmoren utvider seg. Men jeg har had meget sterke smerter ca 3-4 gang i døgnet i tilegg til vanlig murring.. smerten varer intenst i 10-15 min. Har netopp funnet ut at jeg er gravid så det va så skummelt når jeg leste på nette at det kunne være foster utenfor livmoren. så søndag dro jeg til legevakta.. fikk komme til gynykolog å tatt ul.. så en liten prikk 3mm hun gjettet 4 uker å den var i livmoren så alt va bra. hun mente smertene ikke kunne ha nå me graviditeten å gjøre, hun hadde i sine 20 år som lege aldri hørt om noen som hadde så ondt at de måtte ligge i ro å "dø".. men jeg føler at det må være pga livmor utvidelse.. men skal til første lege time hos fastlegen min mandag så skal høre mere med han.. men alt er sikekrt bra med deg, men be om en ul så slipper du bekymre deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei va til ultalud å den var 3mm men så ikke nå anna en en prikk på en måte.. du som var når den var 3,6mm så du at den slo på en måte? kjente jeg ble litt bekymra siden jeg ikke så noe dunk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med de smertene du beskriver er vokse smerter... Skal ikke si at det er helt sikkert men det virker sånn som du beskriver...

 

Er som en litt mer vond mensensmerte...

 

Det livmoren vokser og gjør plass til babyen..=o)

 

Klem fra meg som er på besøk=o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja jeg så at den slo, men hjerte begynner ikke å slå før i uke 6 så vidt jeg husker, så det at du kun så en klump trenger ikke ha noe å si i det hele tatt! Dessuten tenker jeg at legen ville sagt i fra om han/hun mente at noe var som det ikke skulle. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg, alt er sikkert i den skjønneste orden!! Hvor langt var du på vei når du tok UL?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...