Gå til innhold

Juni: Vi sover virkelig ikke godt om natta for tiden :-(

Anbefalte innlegg

Det har vært en lang høst med stadige omganger med virus-sykdommer for minstemann. Masse snørr - tett som bare det - og hoste - og oppkast og diare og you name it.

Når han er syk så våkner han ofte om natta - og vi tar han selvsagt opp - for han er jo så tett. Han har også fått sove sammen med oss en del for at vi i det hele tatt skulle få noe søvn.

Og så blir han jo frisk - og vi har ikke før kommet inn i sånn noenlunde nattlig rytme igjen før han blir syk igjen :-/.

Akkurat nå har han akkurat frisknet til etter å ha vært syk i ei uke. Er fortsatt veldig forkjølet - men kvikk og rask. Men natta er omtrent som å ha en liten nyfødt baby. Han sover fint ca. til klokka 2 på natta - og mellom 2-3 og frem til klokka 7 aner jeg ikke hvor mange ganger vi er våkne. Blæh - jeg og jenta mi skal en tur til Vestlandet tre dager - så da må pappaen klare nettene alene. Misunner han ikke - det er ikke stas å gå på jobben dag etter dag når man knapt nok sover mer enn en time i strekk hele natta. Vi får vel ta en skikkelig hestekur på minsten tror jeg. Men - så blir han vel syk igjen - og da er vi tilbake til start :-(.

Jeg krysser fingrene for at imunforsvaret hans snart er herdet!

Fortsetter under...

Sukk, jeg føler meg dere! Har det akkurat på samme viset hos oss. I tillegg ble vi smittet av magesyke, så vi er temmelig utkjørte etter helgen.

Jeg tror vi også må ta en hestekur snart. Dette går snart ikke lengere.. :-( Planlegger å slutte med ammingen, for hun blir helt hekta når hun er syk og det er så slitsomt.

Håper det roer seg hos dere snart :-) Og god tur til vestlandet!

Hei

Det er som å lese om hvordan det er hos oss om dagen. Thea har vært utrolig mye syk. Og stort sett ligger hun inne hos oss om natta. Siden jeg ammer ennå, blir det til at jeg slenger fram puppen for å få litt søvn. 4-åringen vår er også mye urolig for tiden, stort sett hver eneste natt sover hun hos oss. JEG BLIR SNART GAL. Jeg er så utrolig trøtt og sliten om dagen. Samtidig har jeg begynt i ny jobb, og det er ikke moro å skulle være hjemme når jeg har ansvaret for eksamensavviklingen for 1400 studenter.

'

Thea var omtrent aldri syk før hun begynte i barnehagen, men nå får hun jo ALT :-(

Så jeg føler skikkelig med dere. Jeg slites mellom å være irritert for aldri å få nok søvn og å prøve å være god mamma mens jeg skal komme inn i jobben min og gjøre mitt beste der.

Noen ganger ønsker jeg at jeg kunne slutte å jobbe, bare være hjemme og kose masse med ungene og la de slippe å bli slitne og syke av barnehagelivet. Men vi trenger penger og jeg trenger litt voksenkontakt iblant.

Det er ikke lett.

Jøss som æ kjenner mæ igjen! Sover heldigvis når æ e ute å reiser med jobben. En og annen natt på hotellrom går rimelig greit, selv om det e tøft å være borte fra jr. Men....det e ok å få sove iblant og.

Vi får krysse fingre og tær å håpe det blir bedre når nurka passerer 2 år istedenfor.

Ha en fin kveld

Det er faktisk en liten trøst i at det er flere enn oss som har det slik.........

Sondre har også vært mye syk i høst, så vi har hatt han sammen med oss om natta. I perioder har han vært våken 2-3 timer i strekk, - skal ikke sove, vil ha flaske, -av og til bare være våken uten noe mas.....

I perioder sover han godt, men så blir han syk igjen og da er det "på 'an igjæn...."

Vi skal jo ha baby igjen i februar, så i tillegg til å sove dårlig pga. bekkenløsning holder han oss våken.....

Ja, ja .....vi er iallefall forberedt når det blir våkennetter med "pittelillelillebror".

Vet av erfaring at alt går - så vi må bare tenke positivt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...