Gå til innhold

Sammenheng...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er en sammenheng mellom det å være overvektig og føde store babyer? Var på ul og fikk estimert at vekta på den lille kommer til å bli ca 4 kg. Syns det høres mye ut. Noen som vet hva som er vanlig? Har noen kg for mye, men har prøv å leve sunt under svangerskapet. Trene og spise mye frukt og grønt. Men får litt dårlig samvittighet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

neida det tror jeg ikke har noe å si, jeg fødte 2 gutter, den ene på 53 cm og 3740 gr, og en på 51 cm og 3434gr, begge ved termin, og jeg er iike liten heller. ul legen min sa at man måtte se på hva en sjøl var når en ble født

Skrevet

Jeg har født store babyer og begge ganger har forskjellige leger sagt at det er et sammenheng at overvektige kvinner føder store babyer. Min første hade en vekt på 3 kg i graviditetsuke 36 og 3945 gram når han kom i uke 39+1. Jeg tror ikke du skal være redd for det for det høres større ut en det egentlig er. De er så små og tynne når de kommer ut.

klemz

Skrevet

ja d kan være en smmen heng

somregel så blir du testet for insulinresistens dersom du er overvektig eller barnet ser ut til og være stort

men jeg syns ikke 4 kg var stort

gjennonsnittsvekta har gått opp de siste årene

min siste gutt var 52 cm og 4400g 3 uker FØR termin :)

Skrevet

Tror ikke det nødvendigvis har noen sammenheng. Da jeg fødte førstemann var jeg 114 kg. og tassen veide 3750. Når andremann ble født veide jeg 95,5 kg. og han var 3860 - ganske gjennomsnittlige begge to, selv om jeg var stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...