Gå til innhold

kvalm kvalm og atter kvalm


Fått gutt nr 3 :)

Anbefalte innlegg

Hei. Nå har jeg vært kvalm døgnet rundt i snart 2 uker, til og med om natta. Er litt over 7 uker nå. Flere som har det sånn? Føles ut som en evig omgangs syke. Var igår å så det lille hjerte slå på ultralyd, kjempe gøy og se den lille og se at alt var bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært veldig dårlig jeg også. Hele forrige uke var jeg ikke utenfor døra,og orka ingenting,ikke kle på meg engang... Idag er jeg 8+0 og det er mye bedre,men fortsatt kvalm hele dagen,men holder det i sjakk med å spise litt annenhver time. Har heldigvi ikke spydd på noen dager nå!

 

Så gøy å være på UL da:-) Har tenkt til å vente jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat sånn! Er 10+6 i dag..I natt glemte jeg meg helt bort, drakk et glass vann da jeg våknet og resten av natta kjempet jeg mot kvalmen.. Æsj og æsj. Kastet opp masse forrige gang jeg var gravid også, da gikk det over da jeg begynte på uke 14, håper det slår til denne gangen og. Er så lei, sitter bare inne og tør ikke gå langt fra badet.. Men det er jo ikke farlig, får trøste oss med det, og bare se framover:) Du er heldig som har vært på ultralyd alt, jeg skal vel ikke før til den vanlige, men får høre hjertet på kontroll neste uke håper jeg (xxx). Da jeg hørte hjertet til sønnen min for første gang var det et av de aller største øyeblikkene i livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å spiser stadig vekk jeg også, hjelper litt, men ikke så mye. Har to gutter fra før og var nesten ikke kvalm i det hele tatt i de svangerskapene. Får håpe det roer seg litt her og. Jeg kaster ikke opp, men føles ut som at jeg skal det hele tiden og det er slitsomt.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er absolutt ikke noe godt denne kvalmen, men det er sant det du sier at vi må bare se framover. De fleste som har det sånn pleier jo og bli bedre når man har kommet over 3 mån på vei. Får håpe det gjelder oss også :) Det å se fosteret første gang eller å høre hjertet er utrolig stort, blir rørt hver gang jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å holde deg unna søte ting,og få i deg en del salt mat,det har hjulpet for meg iallfall. Knekkebrød med ost,tomat og salt på har vært en redning på det verste,kanskje det hjelper for deg også? .-) Og vann med kullsyre,a'la bonaqua er godt å drikke til! Nudler og potetmos har også vært kjekt når ingenting annet har frista..... Ikke så sunt,men bedre enn å ikke spise noen ting! Man får heller være selektiv med kosten når kvalmen har gitt seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt sykemeldt av legen pga kvalmen!Er såå forferdelig å være sånn.I går var jeg kvalm og kasta opp hele dagen!!!

Jeg håpeer detter går over snart..kommer meg ikke på jobb sånn(jobber med mat) og skal gifte meg om en uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, føler med deg. Been there, done that. Var kvalm sist svangerskap også, men må ha fortrengt det litt for jeg føler det myyyye verre nå selvom jeg gikk ned mye mer sist...

er 10+1 idag, hatt noen dager som virkelig har vært fæle, men idag har jeg sovet godt og lenge og føler meg i fin fin form. Håpe håpe at det fortsetter...God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+3 i dag, og har vært kvalm siden 3 uker omtrent :/

 

Har funnet ut at det er lurt å spise lite og ofte, gjerne hver annen time.

Ikke fet mat/mye fett!

 

Ikke søtsaker, der er det full stopp, får ikke ned så mye som en skumjulenisse :/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er det er fælt å ikke få ned søtsaker, jeg som er så glad i det.. skumnisser er jo såååå godt, men frister ikke så mye nå. salte sukkertøy derimot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner kvalmen komme snikende om ettermiddagen/kvelden, men blir det ikke verre enn de, så skal jeg ikke klage. Men er jo tidlig enda da, er bare 4+5 enda....har kjøpr sae-band og fått postafen på resept hos legen min - bedre før var... Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme sist, og ble innlagt i uke 7 etter å ha kastet opp alt jeg prøvde å putte i meg og gått ned 8 kg.... Lå med intravenøst for å få i meg væske og mineraler/vitaminer. Ikke noe kjekt:o( Det er derfor jeg er så føre var denne gangen - prøve å unngå at det blir så ille som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ihvertfall tydelig at det er svært vanlig med mye kvalme. Jeg syntes det var rart å ha det hele døgnet, godt å høre at det ikke bare er meg. Det blir forhåpentligvis mye bedre etter 3 mån. Er lov å håpe :)

Postafen har desverre ikke hjulpet meg noe særlig, men den må jo hjelpe noen ellers hadde den jo ikke vært anbefalt av leger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøv Afripan (tror det heter det...)? Det fikk jeg først respet på, men det funket ikke på meg - kanskje det kan funke bedre på deg? Ellers virker det sea.bandet bra, og har også hørt gode ting om ingefær-kapsler - tenke jeg skulle prøve det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingefær er superbra mot kvalme! Jeg skjærer av et par cm av ei ingefær-rot og kutter dette opp i små biter. Legger dette i ei te-sil opp i en kopp, slår kokende vann over og lar dette trekke i 2-3 minutter. Drikkes deretter, varmt eller kald. Godt med bitte litt honning oppi, bare for å få litt søt smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...