Gå til innhold

kan noen hjelpe meg med en vogn som går godt på vinterføre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi kommer til å flytte på en gård. Og nå lurer jeg på hvilken barnevogn er god til å ha på gård? En som understellet ikke henger seg opp på snøføre feks. Det kommer ikke til å bli så altfor kallt da det er ca en time fra oslo. Men det er jo veldig mye ugjev vei og slikt da og skogs terreng og alt det der. Så ja her trenger jeg hjelp. Den forrige barnevogna vår til eldstamann var liksom akkuratt omvendt kriteria den skulle være liten og billig. Denne her er prsien ikke viktig men dess do viktigere at den er lett å kjøre på grus og stokk og stein.

He he må legge til at jeg ikke er gravid en gang ennå men det er planlagt og med flytting og innredning kommer jeg ikke til å ha så mye tid på meg til å tråle byen på leting ett barnevogn:)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bodde en halvtime fra Oslo, og der ble det 17 minus..

jeg har spurt noen damer her i Bodø, og de mener emmaljunga er best på vinterføre.

Skrevet

HAr teutonia y2k/2 med lufthjul. Den er kjempefin i skog og mark og på vinterføre.

Tror det viktigste for deg er at du finner en med jul som er litt store (og ikke for smale) og at vogna ikke er for tung.

Skrevet

Da må jeg anbefale Teutonia.

Har selv en Teutonia Joe jeg skal selge hvis du er interessert. Ser ikke brukt ut.

Den er en skikkelig offroader som kommer fram absolutt over alt, har til og med gått på en liten tynn og ujevn sti i skogen og den kom fram uten problem.

Det som gjør den så bra er bra demping, det må det være for at den lille ikke skal ristes til de grader.

Tykk aluminiumsramme som er designet i en bue så vognen er like stødig som en 4hjuling.

3 store lufthjul med skivebremser som håndteres fra håndtaket. Den kommer lett fram på grus og skogsveier så vel som på asfalt og over fortauskanter.

Stooor bag som det er plass til vinterpose oppi, og som den lille kan bruke til h*n vil sitte og sportsdelen settes på istedet.

Bag og sportsdelen kan snus begge veier.

Er veldig lik de mer kjente X3/S3, men er en skikkelig offroader.

Skrevet

one tree hill er super. jeg skal også flyttepå landet, og skal investere i en urban jungle. har hatt det før og den er super på alt slags underlag. snø, sørpe, sand, asfalt, gjørme, grus, røtter og steiner.

Skrevet

Stiller de samme kriteriene som deg til vogn og går nå for en TFK Joggster 3 med 16" tommer hjul. Den har også håndbrems. Vil ikke ha svingbart forhjul pga at disse er små og innbiller meg at det bare blir irriterende på steinete veier med hjulet som "lever sitt eget liv" Har shoppingtrillen min når jeg går på handlesenter eller i byen.

Har en Teutonia y2k/k pr. idag og det er en super vogn på mange områder, men for meg blir hjulene for små ettersom jeg går mye på ulendte veier.

Lykke til som gårdsfrue =o)

Skrevet

Hei

prøvde å finne bilde av den men fant ikke. Har du noen link? hørtes veldig bar ut i alle fall.

Skrevet

det ligger noen ute på finn.no, ellers er nettadr. www.onetreehill.nl

Skrevet

den høres ut som en drøm! hvor mye skal du ha for den? hvor gml er den?

Skrevet

BIA*

Spør forsiktig:

er det meg du "snakker" til???

Skrevet

ja , kom litt skeivt inn der. soorry

og et xtra spm hva er vitale data, vekt og strl slått sammen?

Skrevet

Den er grei.

Her er en link hvor du kan lese mer om den:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8853657

Vet ikke hvor mye den veier, men den er ikke den letteste dessverre, Men det får du igjen i stabiliteten som ikke kan sammenlignes med noen vogner.

Størelsen sammenslått har jeg tatt bilde av. Dypbaggen er også mulig å slå sammen veggene på så den blir mindre under transport om nødvendig.

Skrevet

Hei!

Jeg har en teutonia y2k system som jeg syns er kjempegod på vinterføre og ulente veier. er veldig bra demping på hjulene, og det er lufthjul med fype spor i. så den vil jeg virkelig anbefale. bor selv på gård langt inne i skogen. Jeg skal selge den, har 3 andre vogner og det begynner å bli litt trangt i gangen.

Du kan få den for 2000 om du vil...billig! Legger ved linken til anonsen.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8842709

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...