Nassemor Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Hei Hva putter dere i julekalenderen?
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Her er alt som er fra Biler filmen superpoppis og jeg har kjøpt noen småbiler fra den, pluss klistremerker, en kopp blandt annet. Har også kjøpt Dracoheads, noe godis (på lørdagene), samlekort osv. vi har ett barn og har kjøpt noe dyrere pakker til kalendern for å unngå for mye godteri og småræl. Blandt annet en lydbok en dag. Men ikke dyre gaver hver dag da.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Stedattern min på snart 4 skal jeg lage kalender til.. Tenkte å gjøre det litt billigere iår og kjøpe et puslespill og pakke inn en og en brikke
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Guuud så kjedelig. Da kan du vel like gjerne kjøpe en vanlig sjokoladekalender...
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Stakkars den ungen som bare får en puslebrikke hver dag!! Da er det bedre å kjøpe et togsett e.l. og pakke litt inn til hver dag... Selv er jeg ferdig med alle adventsgavene, her går det på bøker, dvder, klistremerker, disneyfigurer, matboks, puslespill, lotto, sokker, det meste egentlig. Og ikke EN pakke inneholder godteri.
Ruske-Sara Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 Vi har vel alle litt ulike budsjetter å forholde oss til. Det du beskriver, høres ut til å koste et par tusen kroner. For meg høres DVD'er, puslespill og bøker mest ut som fine julepresanger. Hvordan har du tenkt å toppe det på julaften? Jeg har tenkt å pakke inn litt hårstrikker, spenner, tannbørste, tannkrem etc som hun uansett trenger. Innimellom noen lapper med litt trivselsting "i dag lager vi pepperkaker", og "i dag skal vi kjøpe juletre" etc.
Vinner av 4xlotto Skrevet 22. november 2006 #7 Skrevet 22. november 2006 Hei, Syns vi alle skal holde oss for gode til å komme med smålige kommentarer på hva de andre putter i julekalenderen. Dette er da opp til hver enkelt, og beror på både budsjett og moralske prinsipper. Da vi hadde kun ett barn var nok gavene litt dyrere, og jeg hadde og et visst fokus på at det kun var gotterier i lørdagspakkene. Nå venter vi imidlertid på nr 3 og 4, og det sier seg selv at vi ikke kan lage julekalendere som koster all verden. Syns ideen som ble nevn lengre nede her med lapper med koselige beskjeder var veldig god, den har jeg selv tenkt å benytte meg av i år. Ellers har jeg også kjøpt et puslespill - tror det var i fjor. Jeg delte brikkene, sånn at han enkelte dager fikk puslespill-brikker i pakken. Da hadde jeg gjerne pakket inn 5 brikker ilag. Så kunne det gå noen dager før neste ladning med brikker kom. Det var kjempepopulært, og han var skikkelig ivrig. Ellers har vi pleid å ha noen nyttige ting, som f.eks lipsyl, sokker osv... Jeg kjøpte også sett med plastlina, og delte denne opp slik at han fikk en farge for hver dag. Syns det er viktig å lære ungene måtehold. Desember er så full av "kosestunder", at det kan være greit å holde litt igjen på alle pakkene. Lykke til, og god adventstid!
Paddin Skrevet 24. november 2006 #8 Skrevet 24. november 2006 Vår julekalder er snart ferdig og i år er jeg litt stolt av meg selv ettersom jeg har kjøpt inn ting i løpet av året på salg her og der. Har en gutt på 3 og jente på 6 år - og jeg har pakket inn noen felles gaver. Playdou har jeg kjøpt inn en pakke av = fire dager Musikk kasetter som de solgt ut i en leke butikk til 10 kr stk :-) Pysjamas - som de trenger uansett Tannbørste Tannpasta Glansbilder Klistremerker Teaterbiletter til hele familien = felles Månetoppen Dvd 2 stk - 2 dager = felles Truser Hjemme Strikkede Jul i svingen luer Hjemme strikket Baby Born tøy Noen leker fra da jeg og min bror var liten som jeg har hentet ned fra loftet og pakket inn. Småting kjøpt inn her og der til under 20 kr . Nå gjenstår det bare å henge opp gavene og vi gleder oss alle sammen, og håper det kan komme litt snø snart. Noen tips fra meg. Noe hjemmelaget, noe gammelt, noe nytt og masse på tilbud :-) ingen gotteri pakker her. Lykke til.
Cessapus Skrevet 24. november 2006 #9 Skrevet 24. november 2006 Jenta må som blir 4 i starten av desember får julekalender. Der er det masse småbøker fra Disney, som er kjøpt på salg til 10-15 kr stykket, litt godteri, tøydukke, liten dukke med seng, Knertenbok, klistremerker, votter osv. Men syns ideen om puslespillvar kjempebra, den skal prøves neste år!
Gjest marie-s Skrevet 24. november 2006 #10 Skrevet 24. november 2006 Jeg kommer til å putte i litt småting som jeg har liggende også litt snop på lørdagene, men det jeg synes er størst å kunne gi er at vi skal på ulike forestillinger før jul. Slik som "jul i blåfjell" og plutti putti plott", desse samt baking av julekaker kommer også til å gå i kalenderen.
maja 5 Skrevet 5. desember 2006 #11 Skrevet 5. desember 2006 Min sønn på 5 er storfornøyd med jul i svingen kalender, har aldri hatt noe annet enn bildekalendere. Barn i dag får rett og slett for mange gaver! Og gleden over å pakke opp gaver blir desto større julaften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå