Gjest Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Ikke for å støte noen, men babyen kommer når den vil det selv" Eller når den er klar! Blir litt lei meg når jeg leser om alle som vil ha babyen ut, gjerne før terminen til og med. Jeg sliter med motsatt. Holde snuppa vår inne! I dag fikk vi i tillegg beskjed om at snuppa har stoppe og vokse, var 2 prosent avvik for en uke siden, og nå 7 prosent. Så nå må vi vente en uke, står det stille fortsatt da, skal snuppa ut med keisersnitt i uke 31 allerde. Det gir liksom en spenning man ikke trenger, og vi håper at hun skyter fart i løpet av de neste 7 dagene. Men legene var litt i tvil. Syns dere skal være glad jeg for at babyen er der inne og har det bra lengst mulig, selv om jeg forstår at dere er lei av å vente. Men jeg kan love dere at motsatt er ikke noe morsomt heller! Skjønner ikke hvorfor det haster sånn, skjønner jo at dere vil ha babyen ut, men når dere er ved termin så er det jo ikke lenge igjen til dere får hilse på. Og enda større problemer har jeg med å forstå de som ikke har nådd termin en gang... Stiller meg sikkert for hugg nå.. jeg er også lei, men mest av at ikke noe kan gå slik det "skal". Ville nå bare blåse ut jeg....
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 AMEN!!!!!! Kunne ikke hja srevet det bedre selv. Ja, babyen kommer npår den er klar. Stresser man for mye med å få den ut kan dert slå feil og man blir gående lengre.
Sentralstøvsugeren Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Jeg skjønner litt hvor du kommer ifra, men jeg er selv en av dem som "haster" med å få henne ut - selv med 5 dager til termin. Jeg var i dine sko for bare noen mnd siden....skjønte ikke hva som hastet så fælt. Min "magiske grense" var 34 fullgåtte uker. Det er dagen jeg ventet på i flere mnd. Da jeg endelig var der, var psyken på en måte overinnstilt. Hun skulle jo vært her for lenge siden! Der hvor man vanligvis begynner ventetiden tre uker før termin, begynte ventetiden min allerede i uke 24..Når man har vært så nære å risikere å miste babyen sin, løper følelsene litt løpske, og man vil for alt i verden bare holde babyen sin og forsikre seg om at det går bra..... Vanskelig å forklare igrunn........ Leit å se at Live ikke vokser som hun skal. Jeg skjønner jo på den måten at det er litt sårt å lese om oss som maser om å føde........ Håper hun smeller til med en vekstspurt den nærmeste uken:0)
Gjest Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Kjenner jo til historien din da, og har forståelse for deg! Plutselig går jeg over tiden, og er møkklei selv. Man vet jo aldri.. men syns ikke du akkurat er verst heller da :-) Har inntrykk av at de som maser mest er de som ikke har en sånn historikk, men rett og slett bare er utålmodige og lei. Jeg skal for all del ikke dra alle under en kam, for det er nok ikke alle det gjelder. Ser bare at folk spekulerer i ul og mens terminer om hverandre, og syns de er på overtid etter menstermin, når den kanskje er både en og to uker før ul termin. For all del, det er ikke min jobb å si noe eller dømme. Men syns bare det er trist å se innlegg på innlegg om at nå MÅ babyen ut.. Takk for det.. det håper vi også.. er for tidlig enda.. :-S
Thea kom 25.11 Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Jeg blir satt i gang i uke 37, og det er jeg gla for... Jeg lever i ett smertehælvete som jeg ikke får gjort noe med før vesla er ute... Så beklager at jeg er lei og at jeg gleder med til fredag... Men jeg har hatt sinnsyke smerter siden juli og alle mine krefter er borte... derfor er jeg gla hun kommer ut så fort som mulig.... men skjønner din situasjon... men det finnes noen som har grunner til å være lei...
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 Vi må no få lov å ønske h'n ut før termin. Det er de siste ukene som er værtst. har termin om 5 uker men håper den kommer om en eller to uker. Og det MÅ jeg få lov å håpe. Alle kan ikke være like. Håper det ikke er noe gale med babyen din da.. At det hoolder seg der ut tiden. lykke til :-)
Gjest Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 Beklager.. skrev faktisk at jeg ikke drog alle under en kam, men slike kommentarer ser ut til at går folk forbi.... dropper å skrive, var mest meningen å skrive det jeg hadde i hodet fordi jeg var/er litt lei meg, og syns det var vanskelig å svelge nyheten. Etter alt andre styret vi har hatt... beklager at jeg tydeligvis støtet folk....
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #8 Skrevet 21. november 2006 Hei Januarbaby07 og Live i magen! Skjønner deg veldig godt. Tilhører egentlig ikke 3. trimester før om 2 uker, men var bare innom. Jeg venter tvillinger og ting begynner bli ganske tungt allerede. Bekkenløsning, trøtthet, voksesmerter og øm overallt. Vi tvillinggravide får MYE info om hva som kan gå galt og hvor viktig hver dag i livmoren er. Vil heller ikke dra alle over en kam, men barn kommer når de kommer og det er klart at jo nærmere termin som mulig jo bedre! Det er en grunn til at en svangerskap er 40 uker! Jeg er allerede sengeliggende for å holde de der de er og min drøm er at de kommer etter uke 37 (det er tvillingtermin). Da vet jeg at mine barn har det beste utgangspunktet til å starte et godt liv ute i den store verden.
Thea kom 25.11 Skrevet 21. november 2006 #9 Skrevet 21. november 2006 Mente det ikke sånn... Håper alt går bra for deg og den lille... men ville bare påpeke at noen av de som er lei har en veldig god grunn til det også... finnes mange sider av en sak...
Anonymmammatil3 Skrevet 21. november 2006 #10 Skrevet 21. november 2006 *Vil bare gi deg en god klem!* Skjønner veldig godt dine bekymringer... Håper lille Live holder seg i magen en stund til og at hun får den næringen hun trenger for å vokse! Jeg personlig er IKKE klar for fødsel riktig enda,å håper den lille har tenkt til å vente en stund til... Klem fra
Gjest Skrevet 21. november 2006 #11 Skrevet 21. november 2006 Tusen takk for støtte :-) Begynner å roe seg i hue nå, går jo alltids bra. De har kontrollen der oppe på sykehuset. :-) Finnes ikke klar jeg heller.. selv om det meste praktiske er klart. Så er det absolutt ikke det inni hue..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå