Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 10 mnd nå, har forsøkt å gi henne brød siden 6 mnd, med flere pauser imellom også. Har forsøkt med fruktpure, leverpostei, prim å til å med syltetøy, men nei..... Hun vil heller ikke sutte på brødskalk eller putte små smuler inn i munnen, alt går i gulvet.... Er det bare min jente som er slik så lenge? Hva bør jeg gjøre? Hun spiser grøt
Gjest Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Du må bare være supertålmodig. Plutselig en dag så vil hun ha. Fortsett å prøve med bittesmå biter, med jevne mellomrom. Jenta mi begynte å spise brød da hun var 10.5mnd. Gutten min likte brød fra dag1 (begynte for to dager siden ) Har faktisk lest et innlegg fra ei her inne som hadde en sønn som ikke spiste brød før han var 18mnd... Kanskje du kan prøve babykjeks. For å vende henne til å ha noe annet enn moset mat i munnen. Mulig hun ikke vil ha det heller, da.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 har du prøvd og fukte brødbitene i litt vann,mm eller mme? blir en litt mykere overgang. funka kjempe fint her:) ellers så vil det gå seg til plutselig en dag er ho klar for det, lykke til:)
3godklumper Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Enig med de andre - det kommer plutselig. Barna vil jo gjerne ha det vi spiser. Saml familien din rundt matbordet og spis og kooooos dere med brødmat. Sørg for at baby er litt sulten, og ikke tilby henne noe før hun strekker seg etter det.MMMMM, det beste dere har smakt. Funket på min nr. 2. :-)
Sjokoholikern Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Gutten min har nettopp begynt å spise brød, og han er snart 9mnd. Tidligere prøvde jeg å bløte det opp med melk, dele det opp i små smuler osv, men han ville ikke spise det når jeg dyttet det i munn på han... alt gikk på gulvet. eller brakk seg når han hadde det i munn. Så en dag satt vi hos farmora hans og spiste lunsj, han fikk en halv skive med leverpostei i hånda, og satt og gomla og koste seg med den =) Men jeg må si at han har ikke blitt sååå flink til å spise brød ennå, han sitter å koser seg en halvtime og får i seg 1/4 skive (resten ligger på gulvet), så gir jeg han litt grøt etterpå for å fylle opp magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå