Gå til innhold

Kan jeg bli sykemeldt fra jobben, men likevel fortsette med studier??

Anbefalte innlegg

Studerer fulltid på høgskolen og har en deltidsjobb ved siden av. Lurer på om legen kan sykemld meg kun fra jobben,men at jeg likevel fullfører studiet?? Jobber i helsevesenet og det blir jo en del tunge løft + at noen av de jeg jobber med er utagerende..... Har bekkensmerter allerede i uke20....og det er tøft å være på jobb. Sitte å følge med forelesninger går jo greit og passer det ikke alle dagene så er det jo bare meg selv det går utover..

Sliter.....

Fortsetter under...

Du kan jo høre med trygdekontoret, hvordan det stiller seg. Dersom du får sykemelding fra legen på jobben din, så burde det jo ikke være noe i veien for at du kan fortsette studiene dine som normalt, vil jeg tro. Jeg vet ikke! Lykke til!

• 2 uker senere...

Hei!

Jeg brakk arneb og måtte gå med gips i 3 mnd, ble selvfølgelig sykmeldt. Kom samtidig inn på skolen, påbyggsfag, men da sa trygdekontoret at hvis jeg begynte på skolen ville jeg miste mine sykepenger, så det endte med at jeg måtte ta fag på kveldsskole og NKI. Det er fordi at når man er sykmeldt så skal man ikke gjøre andre ting enn å være sykmeldt når man opprinnelig skulle arbeidet.

Det er helt utrolige idiotiske regler, men sånn var det for meg i allefall.

Har aldri fått noe spøsmål om det senere fra trygdekontoret, så hvis du er smart og en smule frekk, så sier du ingenting om det til trygdekontoret at du er student ved siden av.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...