Gå til innhold

Hersens leger og spesialister!

Anbefalte innlegg

Det er faktisk umulig å få et godt svar på noe som helst vedr min sønn og om han skal vaksineres med MMR. Han har fått alle de andre og nærmer seg 2 år nå. MMR står igjen. Grunnen til dette er at han ca 1 uke etter hver vaksinasjon har hatt et "anfall" med pusteproblemer med en kruppliknende/astmaannfallliknende/brokiolittliknende tilstand. Første gang han ble lagt inn med en slik tilstand var en uke etter 1 ste vaksinasjon med 3 mnd alder. Det var helt forferdelig. Han lå på ullevål med maske i 1 døgn. Jeg var livredd. Vi har etter den første gangen vært inn og ut av legevakt og sykehus. Vi har fått beskjed om at han har falsk krupp, bronkiolitt og astmaanfall om hverandre. De klarer ikke å bestemme seg. Etter siste vaksinasjon i februar (Prenevar), ble han innlagt på Riksen. Det var verre en noen gang og en skikkelig skremmende opplevelse. Det var ikke før den siste vaksinen at jeg faktisk begynte å lure på om det kunne ha noe med vaksinene å gjøre, og jeg begynte å regne etter. Det viste seg da at pusteproblemene kom ca en uke etter vaksinasjon! Jeg følte meg som en idiot som ikke hadde tenkt på det før. Dette konfronterte jeg legene med, men kan du tro de ser noen sammenheng??? NEIDA. Det er bare tilfeldig. Jeg har ikke vaksinert gutten min etter det, og han har vært helt fin. Ikke et eneste anfall siden februar! Men det er et problem. I februar begynte han på astmamedisiner ventoline og flutide. Etter fire måneder sluttet han og han var helt fin frem til for et par måneder siden da han begynte med nattehoste. Hadde ingen anfall eller noe, bare hoste. Begynte på medisiner igjen og ble bra. Har vært hos astma og allergispesialist tidligere i høst og spurt om vaksinasjon kan ha hatt noe med anfallene å gjøre, og fikk beskjed om at de enten reagerer etter 20 min, eller så er det ikke vaksinen. HÆ? Det kan vel ikke stemme?? Jeg gir opp. Får ingen svar på om det var astmaen som gav anfallene eller vaksinen eller kombinasjonen lavt imunsystem vaksine og astma! I mellomtiden har jeg ikke turt å vaksinere med mmr. Er det noen som har opplevd det samme? Er jeg på villspor her når jeg er skeptisk til vaksinen i denne sammenheng?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7169275-hersens-leger-og-spesialister/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville bare føye til at problemstillingen min er da: Er det astmaen som har gitt pusteproblemene fordi imunsystemet har blitt dårligere når han har fått vaksine, eller er det vaksinen som har gitt han astma, og dermed også anfallene eller er det en kombinasjon eller er det ingen av delene? Skjønner problemet? Sukk. Det kan jo ikke bare være tilfeldig selv om spesialisten sier at allergiske reaksjoner oppstår etter 20 min.

MMR vaksinen er helt unødvendig. Det at det kun oppstår allergiske reaksjoner etter 20 min er største sludderet som jeg har hørt!! Hadde jeg vært deg så hadde jeg villet lese boken : Vaksinasjon - Hva er sannheten om vaksiner. Der får du en veldig grei innføring i hva vi trenger og ikke trenger. Der vil du få ett innblikk i hva som ligger bak vaksinepresset og hva vaksinering gjør med kroppene til våre små uskyldige barn. Veldig lettlest bok om et stort og vanskelig emne!

Lykke til ;-)

Jeg kan ikke konstatere at vaksinasjonene er åsaken til utviklingen av astma, men at vaksiner forårsaker autoimmunsykdommer er en av de hyppigste kritikker av denne praksisen.

Helsevesenet generelt vil aldri inrømme at vaksiner har negative langtidsvirkninger. Det vil i så fall legge hele deres virkelighetsoppfattning i grus. De vet også at det er så godt som umulig å bevise at vaksinene var årsaken til astma eller andre sykdommer/komplikasjoner. Det betyr likevel ikke at det ikke kan være tilfelle. Å påstå at bivirkninger av vaksiner kun skjer innen 20 minutter etter administrering er utrolig arrogant og dogmatisk.

Har man først fått astmasymptomer, er det tiltak man kan sette i verk for å i alle fall dempe behovet for medisiner. Jeg har selv astma gjennom mange år og ved å kutte ut raffinert sukker/produkter kunne jeg redusere på bruken av Ventoline og kutte ut Flutide helt. Det er også mulig at for mye flerumettet fett forverrer astma og at en større andel av mettet fett og Omega-3 fett som i tran vil bedre tilstanden drastisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...