2_TETTE Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Sønne vår er 14 mnd og kan vel spise det meste nå. Men han klarer ikke spise med skje enda da... I det siste har det vært mye pølsebiter og pasta osv....Ikke akkurat det jeg vil ernære gutten på for å si det sånn. Har laget hjemmelaget grønnsakssuppe, men tar så lang tid å skjære opp alt....blææææ... Er gravid i uke 24, jobber og skal lage middag etter det så begrenser seg hvor lang tid jeg kan bruke. Håper noen har noen fine enkle tips som babyer også kan like. Ps:Han liker at det smaker litt, litt krydder..ikke mye
rava Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 1 pk kyllingfillet skjær den i terninger og mariner den i en god krydder miks og olivenolje i noen timer.(ikke nødvendig men gir en bedre smak) Dette kan du gjøre tidlig på dagen feks så er halve jobben gjort. Kutt opp grønnsaker som du liker feks paprika, løk squash, sopp mm Kok opp pasta skruer gjerne fullkorns pasta som er et sundt alternativ. Stek kyllingbitene i et par minuttter. Ha over grønnskene og stek dem med. Når pastaen er kokt har du den over i panna og steker alt sammen i et par minutter. Dryss over parmesan hvis du liker det.. Dette er kjempe gost og fort å lage og ikke minst sundt.. Lett for minsten å spise med fingrene..
1974 Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Ta en sånn frossen lapskausblanding (feks fra Kiwi m gulerøtter, poteter, purre og selleri), kok opp vann og ha i buljongterning...ha i feks pølser eller svinekjøttdeig eller annet kjøtt.....veldig raskt, enkelt og sunt...datteren min på 13 mnd elsker lapskaus...og da gjerne kun grønsakene..
2_TETTE Skrevet 21. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2006 Tusen takk for gode tips. da skal jeg i butikken og handle litt. Flere som har tips? Nå har jeg to dager da, men vil gjerne ha flere tips..
Gjest Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Lag fiskepakker i folie med litt forskjellige grønnsaker, som f.eks tynne gulrotstaver, fennikel, purreløk, squash. Ha på litt olivenolje og gjerne en bit sitron eller lime. Bak i ovnen ved 200 grader i 20 min eller litt mer om fisken er frossen. Du kan ha poteter eller ris til og du velger selv hvilken fisk du vil bruke, både laks, torsk og kveite er veldig godt. Vi har ofte litt forskjellige fisketyper i pakkene. Alternativt kan du bake fisken i en form i stekovnen.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 Fiskekaker med grønnsaker, kjøttkaker med grønnsaker. Idag skal gullet på ett år få svinekjøtt, wokgrønnsaker og ris
SassyMom Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 Hjemmelaget pizza (evnt m grov bunn) fylt på med kylling- eller svinekjøttdeig (magert) og annet snacks. Kjempegodt da!
2_TETTE Skrevet 21. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 21. november 2006 Tusen takk for mange flotte tips jenter. I dag spiste vi stekt laks og torsk, med squash,paprika,løk og sopp. Desverre likte ikke poden dette noe særlig men skal fortsette å prøve. Fisken syntes han hadde rar konsistens. Soppen var den eneste han tok noen biter av. Men fiskekaker tror jeg er tingen. Prøver det eller kyllingfilet i morgen. Nå er han kjempesulten stakkar siden han ikke spiste noe middag, så skal gå å lage kveldsgrøt jeg nå da..
cashewnøtta Skrevet 21. november 2006 #9 Skrevet 21. november 2006 Vesla vår(14mnd) liker iallefall Stek/wok: Kyllingfilet i biter Paprika i biter Babymais små brokkolibuketter evt. andre grønnsaker Ha over(en dæsj av hvert): Fløte Oystersauce Soyasaus evt litt raspa ingefær Kok under lokk ca 5min, til kyllingen er ferdig. Server med ris
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 21. november 2006 #10 Skrevet 21. november 2006 Snuppa her i huset elsker fiskeboller/fiskepudding i hvit saus med poteter og gulrøtter. Lapskaus, fiskepinner, lasagne og pannekaker er også " nam nam" her i huset i alle fall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå