Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 jenta min på 10 uker vil hele tiden bli båret rundt. vi kan ligge på gulvet en liten stund og leke/kose, så skal hun opp igjen. hun begynner å gråte dersom vi ikke går rundt, liker veldig godt å følge med på alt som skjer. men det blir litt slitsomt å gå så masse hele dagen og han begynner jo å ble ganske tung. noen tips til hva jeg kan gjøre for å avvende dette?
Gjest Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Kjenner meg SÅ godt igjen. Kunne ikke legge henne fra meg et sekund. Men...så plutselig en dag, nesten nøyaktig på 3 mnd, så var det hjelt greit å være litt for seg selv. Lurte på om jeg hadde fått med meg feil unge hjem fra hs!!! Så trøst deg med (om det er noen trøst) at det nok mest sannsynlig går over innen kort tid!!!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Kjenner meg igjen ja, jenta vår var likedan til sånn ca 3-3,5 mnd alder. Nå er hun straks 5 mnd og kan ligge en god stund for seg selv og leke. Så trøst deg med at det går seg til når de får noen måneder på seg!!
mamman`te2flottegutter Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 gutten min er 11 uker og skal også bæres. vi får ikke lov å sette oss ned engang. det går vel ikke an å skjemme de bort, men det kan vel fort bli et mønster? håper det blir bedre etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 så godt å høre at det er flere som har det slik. det kan jo bli litt slitsomt i lengen, og var litt redd for at dette skal bli en "vane". en ting er når vi er hjemme, da kan man jo bare gå rundt, men det er jo ikke like greit når man er borte på besøk ol. i dag skal vi i kirka, møte i forb. med dåpen, så det blir spennende! hihi. men jeg smører meg da med tolmodighet!
Sessa ruger igjen... Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 Jeg har det også litt sånn. Vi pleier stort sett alltid å være ute store deler av dagen (på kjøpesenteret osv) så hun er vant til å ligge mye i vogn å sove. Har liksom ikke helt klart å være hjemme med henne hele dagen, har vært veldig mye urolig, men roet seg godt i vognen, men i dag var vi nødt (mannen min har tatt med bilnøklene og vognen står i bilen). Har foreløpig ligget litt under babygymen, litt på magen (prøver å øve på det så ofte som mulig), sittet litt i vippe stol, ligget litt på sengen ved siden av datamaskinen... Prøver å la henne ligge litt selvom hun begynner å klage. Men lar henne ikke ligge å gråte. Hører når hun klager eller er sint og tar henne opp når hun blir lei seg. Tror nok de kan vende seg litt til å bli båret mye og derfor bør man kanskje "tvinge" dem til å ligge litt alene, tøye ut tiden de ligger for seg selv liksom og ikke løpe til ved hvert minste knirk. Fiks tips her inne om å ta med ting ned på gulvet ved siden av barnet. F.eks. klesvasken. Hvis du sitter og bretter sammen tøy ved siden av barnet eller leser avisen eller lignende og gir henne litt oppmerksomhet innimellom vil hun kanskje etter hvert godta at hun må ligge litt. Etterhvert kan du flytte deg litt unna så hun skjønner at hun må klare seg alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå