Gå til innhold

Hvor mange dyner? Hjelp, kan ingenting!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere skjønner sikkert at her har vi å gjøre med en førstegangsfødende som aldri har interessert seg for babyer :-), men gleder meg selvsagt til vår egen kommer. Til helgen skal vi ut å shoppe, og jeg lurer derfor på hva vi trenger av dyner og denslags. Barnet blir født i januar. Er det vanlig å ha dyne i vogna da, eller bør vi kjøpe en sånn skinnpose som jeg ser flere nevner her på siden? Trenger vi evt begge deler? Så må vi ha en dyne i senga- hva er vanlig str på denne, er det 80 x 100 cm?

Setter veldig stor pris på litt hjelp :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver om. Er 1.gangs selv,i beg. av Februar, aldri interessert meg spes for babyer etc. Har prøvd å sette meg inn i noe av dette. Vi har kjøpt voksi-pose som jeg har skjønt etterhvert er bra å bruke i vognen til å begynne med siden det er vinter etc. Men så er det bra med en liten dyne etterhvert. Vi har kjøpt den som er hakket mindre enn 80*100 til vogna da, samt at vi evt kan bruke den i vugga som vi har fått. I senga tenkte jeg å bruke 80*100 med en gang. Men har lest om nattpose også til babyer... Vet ikke om noen har erfaringer med det?

Vet ikke om det var mye til hjelp med dette svaret men. Lurer jo litt på dette selv....

Skrevet

hei:)

jeg venter også mitt første barn i jan.

det jeg har kjøpt er vanlig dyne(trur det er 80x 100 cm ja) til senga hennes..

så har jeg kjøpt en såkalt vogndyne. disse er mindre enn de til senga.

men etter hva jeg har hørt er det lurt med en pose i starten, siden hun blir født på vinteren. vogndyne vil du jo ha behov for litt senere...

det er også no som heter nattpose.. det velger du jo helt selv om du vil bruke. vi har arvet dette, så vi tok jo såklart imot..

håper jeg hjalp deg litt?

Skrevet

Hei

Jeg syntes den 80x100 dyna ble altfor stor i begynnelsen, så brukte 65x80 også i senga. Men om du kjøper en av hver, så kan du jo bruke den minste i vogna når det blir litt mildere på våren. Ville nok gått for en pose, voksi eller skinn eller dun (kommer litt an på hvor stor vogn du har osv) til å ha i vogna på vinteren. Men du trenger ikke..... Går nok helt fint med dyne og ullteppe f.eks og lammeskinn under babyen.

Skrevet

Jeg har kjøpt 65x80 til vogna, og 80x100 til senga...

kan godt hende jeg bruker vogndyna i senga den første tiden... hvis jeg synes sengedyna blir for stor..

Jeg har voksi til vogna nå i vinter, men vår og høst er det greit med dyne synes jeg.. og på "kalde" sommerdager :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...